تابناک-هرمزگان یکی از ضعف های بزرگی که در حوزه بهداشت و درمان دارد بحث کمبود آمبولانس در این استان است که گاها موجب رقم خوردن صحنه های تلخی می شود.
کد خبر: ۹۷۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 18 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ استان هرمزگان یکی از استان های پهناور کشور است که از لحاظ تقسیمات سیاسی به سه حوزه عریض و طویل تقسیم بندی شده است؛ عمدتا فاصله بین مناطق مسکونی در هرمزگان باعث شده است که آنطور که باید و شاید دسترسی مردم مخصوصا در مناطق روستایی به امکانات بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی راحت نباشد؛ یکی از مشکلاتی که همیشه گریبان گیر هرمزگان بوده است مرگ مادران باردار، یا از دست رفتن جان افرادی بر اثر مارگزیدگی و عقرب گزیدگی بوده است و همیشه هم پای ثابت و متهم ردیف اول این اتفاقات دیر رسیدن به مراکز درمانی بوده است که گاها در استان هرمزگان در مناطقی مانند بشاگرد حدود 50 تا 60 کیلومتر هم با مناطق مسکونی فاصله دارد و یا اینکه یکی از ضعف هایی که همیشه مخصوصا در حوزه شرق هرمزگان مشهود بود بحث انتقال بیماران از بیمارستان بشاگرد به شهرستان میناب به دلیل عدم وجود نیروی متخصص بوده است.
با سفر اخیر وزیر بهداشت به استان هرمزگان نمایندگان استان در مجلس تاکید بسیاری بر رفع کمبودها داشتند و یکی از مسائلی که روی آن تاکید کردند کمبود آمبولانس برای انتقال بیماران بود وزیر بهداشت هم قول مساعد داد که کمبود ها برطرف خواهد شد.

دکتر سعید نمکی در سفر به هرمزگان قول تامین 50 دستگاه آمبولانس مجهز را به نمایندگان و مردم هرمزگان داد پیگیری های نمایندگان استان هرمزگان به همین جا ختم نشد و امروز منصورآرامی نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در دیداری که با رئیس سازمان اورژانس کشور داشته است قول اختصاص 100 دستگاه آمبولانس را برای استان هرمزگان گرفته است.

دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور در دیدار با نماینده هرمزگان آمبولانس ها را جزو اموال عمومی دانسته و بر لزوم حفظ و تعمیر آن ها توسط روسای استانی مراکز اورژانس تاکید کرد.

وی افزود: در شرایط تحریمی کشور نیاز است که از ابزار موجود در کشور به درستی استفاده شود از این رو با بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم قریب به 40 دستگاه آمبولانس با انجام تعمیرات قابلیت بازگردانی به جامعه و استفاده را دارند.


رییس اورژانس کشور تاکید کرد: بنا است که در آینده ای نزدیک 1000 دستگاه آمبولانس وارد ناوگان حمل‌ونقل اورژانس کشور شود از این رو به محض اینکه این آمبولانس ها وارد شوند 100 دستگاه از آن برای هرمزگان ارسال خواهد شد.

کولیوند یکی از نیازهای مهمی که در هرمزگان وجود دارد را احداث سوله بحران دانست و گفت: برای این امر رایزنی ها با وزارت بهداشت انجام شده است و با موافقت وزارت بهداشت به زودی عملیات اجرایی آن در هرمزگان آغاز می شود.


دکتر منصور آرامی نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به وسعت هرمزگان و اهمیت استراتژیک جزایر استان خواستار توجه سازمان اورژانس کشور به این استان شد.


وی بر لزوم راه اندازی و تقویت امدادرسانی و اورژانس دریایی نیز تاکید کرده و آن را در بحث رساندن بیماران و مصدومان به مراکز درمانی دارای اهمیت دانسته است.

 

آرامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی همواره از سازمان اورژانس کشور حمایت کرده و حمایت ها را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/9063

برچسب ها: آمبولانس ، اورژانس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار