قائم مقام کمیته امداد استان سمنان از پیش‌بینی ۲ هزار و ۲۰۰ذبح گوسفند قربانی در ذبح بزرگ عید قربان امسال خبرداد.
کد خبر: ۹۷۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 17 July 2021
 

 

به گزارش  تابناک سمنان  قوسی قائم مقام کمیته امداد استان سمنان از آمادگی کمیته امداد و بیش از ۱۳۵ مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک‌های نقدی و قربانی در پویش نذر قربانی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۲۰۰ گوسفند قربانی، همزمان با عید سعید قربان ذبح و گوشت آن بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان توزیع شود.

او  با اشاره به اینکه مشارکت مردم استان سمنان در ذبح عظیم سال گذشته به بیش از دو هزار راس دام سبک رسید، خاطرنشان کرد: برای احیای سنت قربانی و دستگیری از نیازمندان حجاجی که در سال‌های گذشته به حج مشرف شدند با ذبح قربانی در قربانگاه‌ها معین کمیته امداد در سراسر استان سمنان با در نظر گرفتن سهم فقرا این فریضه الهی را به‌جا آورند.

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان به ایجاد قربانگاه با مجوز و هماهنگی اداره کل دامپزشکی، شبکه بهداشت و شهرداری‌ها استان سمنان در شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد و گفت: در شهر‌ها و مناطقی که وضعیت قرمز کرونایی اعلام شده است، ذبح عظیم در کشتارگاه‌ها با رعایت کامل نکات بهداشتی و در شهر‌های با وضعیت مطلوب در قربانگاه‌ها اجرا می‌شود.

قوسی از آمادگی کمیته امداد استان سمنان و بیش از ۱۳۵ مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک‌های نقدی و قربانی در پویش نذر قربانی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۲۰۰ گوسفند قربانی، همزمان با عید سعید قربان ذبح و گوشت آن بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان توزیع شود.

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان به مشارکت ابراهیم امیرآبادیان، ابراهیم قربانگاه‌های ایران با اهدای ۲۰۰ دام سبک در عید قربان خبر داد و گفت: این خیر نام آور و نام آشنای استان امسال هم مانند سال‌های گذشته در این طرح عظیم مشارکت می‌کند.

قوسی با اشاره به اینکه ابراهیم امیرآبادیان مبدع این طرح قربانگاه بوده است، تصریح کرد: خواستگاه این طرح عظیم از امیرآباد دامغان شروع شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال خوب مردم کشور و خیر ایران اسلامی این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

قائم مقام کل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه نیکوکاران می‌توانند قربانی خود را به محل‌های مخصوص تعیین‌شده کمیته امداد تحویل دهند تا با رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی، پس از ذبح، گوشت آن بین نیازمندان توزیع شود، افزود: سایر افراد می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به هر میزان به همین نیت به کمیته امداد در استان سمنان اهدا کنند تا این نهاد با تجمیع کمک‌ها به قربانی برای توزیع بین نیازمندان اقدام کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار