مديرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان از اجراي دو طرح فاضلاب با مشارکت بخش خصوصي خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 20 September 2015
به‌ گزارش تابناک هرمزگان، حسين خادمي، مديرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان با اشاره به انعقاد دو قرارداد سرمايه‌گذاري به ارزش 252 ميليارد تومان در بخش فاضلاب که روز گذشته با حضور وزير نيرو و استاندار هرمزگان، انجام شد، اظهار داشت: در اين جلسه دو قرارداد احداث تصفيه‌خانه فاضلاب شهرک مسکوني طولا (قشم) به روش BOT و واگذاري پساب مدول اول تصفيه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس ميان شرکت آب و فاضلاب استان و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي به امضا رسيد.

وي در خصوص جزييات اين قرارداد، افزود: احداث تصفيه‌خانه شهرک مسکوني طولا در دو مدول(فاز) و هر مدول براي تصفيه فاضلاب توليدي ۳۸۰۰ نفر طراحي شده است. همچنين اين پروژه با هزينه سرمايه گذاري 26 ميليارد ريال و براي جمعيتي بالغ بر 7 هزار نفر پيش‌بيني شده است.

وي اضافه کرد: همچنين در اين جلسه قرارداد واگذاري پساب مدول اول تصفيه خانه فاضلاب شهر بندرعباس در ازاي جذب سرمايه از بخش خصوصي با هدف تکميل اجراي طرح فاضلاب و ارتقاي تصفيه خانه به روش «بيع متقابل» به امضا رسيد که مبلغ اين قرارداد معادل هزينه‌هاي سرمايه گذاري اوليه برابر 2500 ميليارد ريال است.

مديرعامل آبفاي هرمزگان در ادامه گفت: با تلاش‌ها و نگاه ويژه دولت تدبير و اميد و ايجاد فضاي امن براي سرمايه گذاري بخش خصوصي، بيش از 7 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه آب و فاضلاب استان در 2 سال اخير صورت گرفته که اين پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري با هدف تأمين 104 هزار و 500 متر مکعب آب در شبانه روز در حال اجراست.

وي افزود: 3 پروژه آب شيرين کن در شهرهاي بندرعباس، سيريک و رأس ميداني از ديگر پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري بخض خصوصي است که فاز اول آب شيرين کن يکصد هزار مترمکعبي بندرعباس با ظرفيت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز،سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

استاندار هرمزگان نيز در اين جلسه با بيان اين که هرمزگان شديداً از بي‌آبي رنج مي‌برد، تصريح کرد: بايستي در همه زمينه‌ها به‌ويژه در بخش آبرساني با توجه به امکان استفاده از ظرفيت شيرين سازي آب دريا، از سرمايه گذاران بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در شرق و غرب و شمال و جنوب استان پهناور استقبال کرده و از آنان حمايت کنيم.

منبع: موج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار