کد خبر: ۹۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 20 September 2015
رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که در کلاس‌های چرتکه شرکت کرده‌اند دچار اختلال یادگیری در درس ریاضی شده‌اند.

وحید عالمیان در حاشیه همایش 700 نفری معلمان شکوفه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی شکوفه‌ها، اظهار کرد: بیان اهداف آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی از کاربردهای این کارگاه است.

رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش اهداف آموزش ابتدایی، ویژگی‌های دانش‌آموزان پایه اول، برنامه آموزشی پایه اول، ضرورت مشارکت والدین و مربیان درباره آموزش پایه اول، ارزشیابی کیفی و توصیفی را از برنامه‌ها و اهداف برگزاری کارگاه آموزشی مذکور عنوان کرد.

مؤلف کتاب‌های ریاضی دبستان به حجم بالای کتاب‌های ریاضی در پایه ششم اشاره کرد و گفت: معلمان باید از همان ابتدا مفهوم‌سازی را در ذهن دانش‌آموزان انجام دهند و با مفهوم به تدریس کتاب ریاضی بپردازند.

به گفته وی، با روش مفهوم‌سازی نه تنها حجم کتاب زیاد نیست بلکه معلمان با مفهوم‌سازی اولیه می‌توانند زمان زیادی را برای مفاهیم بعدی تدریس ریاضی ذخیره کنند.

عالمیان، یکی از مشکلات معلمان ابتدایی در تدریس کتاب ریاضی را نداشتن فرآیند تدریس عنوان کرد و یادآور شد: اگر معلمان به دست‌ورزی در امر تدریس کتاب ریاضی توجه کنند به خوبی می‌توانند مفاهیم را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

وی درباره تشکیل کلاس‌های چرتکه‌ای در کشور، خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها بر پایه روش تدریس کتاب‌های ریاضی در کشورهایی مانند چین است که با کتاب‌های ریاضی کشور ما انطباق ندارد و به همین دلیل دانش‌آموزانی که در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند دچار اختلال یادگیری در درس ریاضی شده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دانش‌آموزان می‌توانند برای جلوگیری از اختلال در یادگیری از روش منطبق بر کتاب‌های ریاضی کشورمان استفاده کنند تا علاوه بر افزایش سرعت در محاسبه به دانش‌آموزان، دقت و تمرکز آنها بر مبنای جدول ارزش مکانی افزایش یابد.

مدیر گروه ریاضی دفتر تألیف کتاب درسی ابتدایی و متوسطه نظری، با اشاره به تغییر کتاب ریاضی در مقاطع دیگر، یادآور شد: در سال‌های آینده تغییرات زیادی در کتاب ریاضی متوسطه اول صورت نمی‌گیرد بلکه تمرکز برای تغییرات کتاب ریاضی متوسطه دوم است.

به گزارش فارس، وحید عالمیان مؤلف کتب ریاضی دبستان تا پیش‌دانشگاهی سوابقی مانند عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و تألیف بیش از 20 عنوان کتاب درسی و آموزشی بالغ بر 10 هزار معلم و نگارش نخستین برنامه درسی جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه خود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار