تابناک-معاون کل وزیر بهداشت با مثبت قلمداد کردن روند واکسیناسیون در هرمزگان نسبت به حواشی مطرح شده در واکسیناسیون ارمنستان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۷۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 11 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ دقایقی پیش جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست دکتر همتی استاندار و با حضور معاون کل وزیر بهداشت و سایر اعضا ستاد در سالن جلسات استانداری هرمزگان در برگزار شد. دستور کار این جلسه بررسی آخرین وضعیت کووید در استان و تشریح مشکلات و اعلام نیازها جهت مدیریت بیماری در شرایط فعلی دستور کار این جلسه بود. هم چنین گزارشی از بازدیدهای عصر دیروز دکتر حریرچی نیز از مراکز و بیمارستانها در این جلسه ارائه شد.


دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در این جلسه ضمن مثبت ارزیابی کردن روند واکسیناسیون در هرمزگان گفت: در بحث واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی استان توجه داشته باشد که خیلی به فکر کاهش دادن سن واکسیناسیون نباشد بلکه بیشتر تلاش کند واکسیناسیون در سنین بالا برای کسانی که جا مانده اند انجام دهد.

وی بیان کرد: جاماندگان ممکن است در رده های سنی بالا و در لایه های اجتماعی متفاوتی باشند لذا ضرورت دارد این افراد شناسایی و واکسینه شوند.

 

حریرچی بیان کرد: سرعت واکسیناسیون در کشور با سرعت بالایی ادامه دارد و همین ارمنستان که الان آن را بر سر ما می کوبند با 3/5 میلیون جمعیت فقط توانسته است 2/5 درصد مردم کشور خودش را واکسینه کند.

 

وی تاکید کرد: ما در کشور فقط دیروز که خیلی هم راضی نبودیم در 160هزار واکسن در کشور تزریق کردیم در حالی که ارمنستان کلا 78هزار واکسن تزریق کرده است و روسیه که خود تولید کننده واکسن است فقط 18/5 درصد از مردمش را واکسینه کرده است.


انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار