تابناک-آمار ترددهای بین استانی منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد علیرغم خیز برداشتن کرونا در کشور سفرهای مردم همچنان روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 11 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از قشم؛شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی هر روز در حال افزایش است و با این حال مردم هم سفرهای خود را ادامه می دهند. سفرهایی که باعث افزایش شیوع به جهش های مختلف کرونا اعم از چینی، هندی، دلتاو.. در کشور شده است. نکته مهم این است که پلیس راهور هم هشدار داده که جریمه های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیونی در انتظار کسانی است که قرنطینه شهرهای نارنجی و قرمز را رعایت نمی کنند ولی با این وجود هنوز هم بسیاری از مردم در سفر هستند و گوش شنوایی برای این هشدارها ندارند و سفرهای مردم باز هم بیشتر شده و به مرز دو میلیون تردد در محورهای بین استانی رسید؛ آن هم در شرایطی که بر اساس اظهارات مسئولان وزارت بهداشت، ویروس کرونای دلتا (واریانت هندی ویروس) در کشور شناسایی شده و به نظر می‌رسد با این سفرها از شهری به شهری دیگر و از استانی به استان دیگر جابه‌جا شده است.
متأسفانه همچنان شماری از مردم به جای آنکه در خانه بمانند تا از یورش این ویروس در امان باشند، کوله‌بار سفر را می بندند تا در این مجال، آب و هوایی عوض کنند و از دم و دود و ویروس شهرهای آلوده خلاص شوند و به طبیعت استان های دیگر پناه آورند. حال آنکه همه جا آلوده است و حتی اگر خود آنان نیز سلامت باشند، با این جابه جایی ها آلوده می شوند و آلودگی را هم توسعه می دهند و کرونای آماده انتقال از فردی به فردی دیگر از این فرصت برای انتقال بهره می گیرد و در واقع این کروناست که اکنون به مسافرت می رود؛ نه مردم.
در این میان نگاهی به آمار ترددهای بین استانی منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد علیرغم خیز برداشتن کرونا در کشور و هشدارهای متعدد داده شده از سوی مسئولان و متولیان بهداشت و سلامت کشور، سفرهای مردم همچنان روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد و ترددهای بین‌استانی غیر ضرور در هفته نخست تیر ماه به مرز دو میلیون وسیله نقلیه رسیده است. سفرهای تابستانی ونوروزی در کشور نسبت به تابستان و نوروز غیرکرونایی همچنان کاهشی است اما این میزان نسبت به تابستان و نوروز ۹۹ افزایشی است و امسال مردم بیشتر به سفر رفتند. طی روزهای اخیر حجم زیادی از مسافران وارد هرمزگان شده‌اند که مقصد بسیاری از این مسافران جزیره قشم و هرمز می باشد.
از ابتدای امسال تاکنون با ثبت تردد ۶ هزار و ۴۲۹ شناور به قشم، ۹۷۱ هزار و ۴۱۶ مسافر به این شهرستان رفت و آمده کرده اند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: از این شمار ۳۷۹ هزار و ۷۲۶ مسافر از مسیر بندر شهید ذاکری قشم-بندرعباس و ۵۹۱ هزار و ۶۹۰ مسافر با ۱۸۲ هزار و ۷۶۷ خودرو از مسیر بندر پهل-لافت و بالعکس تردد کردند.


علی اشتری با بیان اینکه پارسال به دلیل ممنوعیت‌های تردد، اسکله‌های مسافربری قشم تعطیل بود، افزود: امسال سفر به جزیره ۵۷ درصد بیشتر شده است.


رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم افزود: ۶۵ درصد افزایش تعداد خودرو‌های ورودی و خروجی وهای سفرهای
۹۶ درصد افزایش تردد شناور نسبت به مدت مشابه پارسال به ثبت رسیده است.


ویروس کرونای دلتا، قابلیت انتشار، سرایت و مرگ و میر بالایی دارد و باید هر چه بیشتر و مستمر پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار و گسترش بیماری کووید ۱۹ رعایت شودمردم تا واکسناسیون سراسری از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

انتهای پیام/زهرا آژ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار