مسوول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: انقلاب اسلامی آغاز احیاء هویت دینی اسلامی بود.
کد خبر: ۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 03 March 2015

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: انقلاب اسلامی آغاز احیاء هویت دینی اسلامی بود.

به گزارش ایسنا ؛ حجت الاسلام "مصطفی رستمی در همایش امت واحد اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی با بیان اینکه فرقه سازی کلید ورود به هویت فرهنگی مسلمانان است، گفت: جهان اسلام و  کشورهای اسلامی مدتها امکان تغییر هویت فرهنگی را به غرب ندادند و زمانی که غربی ها وارد جهان اسلام شدند با مشاهده محورهای وحدت تصمیم به فرقه سازی در منطقه گرفتند.

وی در ادامه تصریح کرد: همدان، کردستان و کرمانشاه به عنوان قطب دانشگاهی منطقه غرب در خصوص وحدت دانشجویان شیعه و سنی تلاشهای بسیاری انجام داده اند و بستر فرهنگی برای دانشجویان فراهم شده است.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به رنج آشنایی کشورهای غیر غربی با غرب افزود: در کشورهایی که غربی ها  در آن وارد می شوند، آسایشی نیست آنها با هدف کشور گشایی در هر منطقه ای که قدم گذاشتند آن منطقه را مورد استعمار قرار دادند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در بخش دیگر وهابیت و بهاییت را دو مولود انگلیسی ها دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی به دلیل برخی محدودیت درمورد فرقه بهاییت مورد محکومیت نهادهای بشری قرار گرفته ، همچنین در بین اهل سنت نیز گرایش هایی  مانند داعش ظاهر شده است که بیش از شیعیان خود اهل سنت را مورد تاخت و تاز قرار داده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی آغاز احیاء هویت دینی اسلامی و بازگشت غربی ها بود و در دیگر کشورهای اهل سنت نیز با وقوع انقلاب و بازگشت به دین اتفاق افتاد و ما معتقدیم که حضور علمای بزرگ شیعه و اهل سنت راهنمای انقلاب بوده است.

"مرتضی قائمی" نیزدر این همایش گفت : برگزاری همایش وحدت امت اسلامی گامی برای وحدت جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا افزود :اگر دقت کنیم شاهد حرکت تمام جوامع در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی به طرف اتحادیه ها هستیم.

وی تنها راه آسیب زدن به ملت ها را ایجاد اختلاف عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ملت ایران به حدی از رشد رسید که در دهه های اخیر سعی کرد دچار اختلاف بین شیعه و سنی نشود. از افتخارات ملت ایران اینست که باب اجتهاد و تفکر را برای همه باز کرده است.

قائمی در پایان یادآور شد: ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هیچ ملتی را به پیروزی و موفقیت نرسانده و جز شکست نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار