رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دُز دوم واکسن به میزان کافی وجود دارد و جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۹۷۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ 07 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا معضلی وجود نداشته و دُز دوم واکسن به میزان کافی وجود دارد و جای نگرانی نیست.
وی یادآورشد: توزیع واکسن براساس تعداد جمعیت خواهد بود و در حال حاضر تزریق واکسن افراد ۷۰ سال به بالا و جاماندگان این گروه سنی انجام شده و واکسن به اندازه کافی موجود بوده و مردم دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند، در مورد تاخیر در دُز دوم واکسن نیز مردم نباید نگران باشند چرا که افرادی که واکسن را هنوز دریافت نکرده اند، نوبت آن نرسیده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه بیش از ۷۷/۳۸ درصد از افراد بالای ۸۰ سال، ۸۰/۳ درصد از افراد ۷۵ تا ۸۰ سال و ۷۵ درصد از افراد گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال واکسینه شده اند و باقی افراد در این گروه های سنی که واکسن خود را دریافت نکرده اند یا منتظر واکسن ایرانی هستند و یا بدلیل ناتوانی و زمین گیر بودن توان مراجعه به مراکز را نداشته اند.
دکتر جمالیان گفت: واکسیناسیون سیار راه اندازی شده تا افراد ناتوان و زمین گیر از دریافت واکسن محروم نباشند و همچنین به محض دریافت محموله جدید واکسن، واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری خاص را آغاز خواهیم کرد تا هر چه سریعتر ایمنی سطح استان به سطح قابل قبول برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار