به همت حوزه خواهران و مرکز استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برگزار می‌شود
رئیس حوزه علمیه خواهران استان سمنان از برنامه‌ریزی این نهاد فرهنگی برگزاری همایش بین‌المللی جنگ بیولوژیک، ابعاد و راهکارها در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 07 July 2021

همایش بین‌المللی جنگ بیولوژیک، ابعاد و راهکارها در استان سمنان

 

 

به گزارش تابناک سمنان  اظهار کرد: این همایش بین‌المللی به همت حوزه علمیه خواهران استان، مدرسه فاطمیه دامغان و با همکاری مرکز استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعلان فراخوان این همایش بین‌المللی افزود: پژوهشگران،صاحب‌نظران، طلاب، دانشجویان و اهل قلم می‌توانند تا 15 آبان‌ماه امسال چکیده مقاله و تا 30 آبان‌ماه اصل مقاله خود را به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان سمنان از 30مهرماه به عنوان آخرین مهلت قانونی برای ثبت‌نام در این همایش بین‌المللی نام برد و تصریح کرد: همایش بین‌المللی جنگ بیولوژیک، ابعاد و راهکارها در اول دی‌ماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام نجم با برشمردن محورهای این همایش بین‌المللی خاطرنشان کرد: «ماهیت شناسی و موضوع شناسی جنگ بیولوژیک»،«جنگ بیولوژیک و حوزه‌های علمیه»، «جنگ بیولوژیک و مناسبات فقه و حقوق»، «جنگ بیولوژیک و مناسبات زیست محیطی و پزشکی» و «جنگ بیولوژیک و مناسبات اخلاقی اعتقادی»،«جنگ بیولوژیک و مناسبات سیاسی دفاعی» و «جنگ بیولوژیک و مناسبات اجتماعی» و...از جمله محورهای این همایش بین‌المللی هستند.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان سمنان از بیوتروریسم به عنوان منشاء بسیاری از مشکلات جهان امروز یاد کرد و گفت: متاسفانه کمتر به این مهم پرداخته شده، لذا با توجه به اهمیت بیوتروریسم و جنگ بیولوژیک و ابعاد آن ، این موضوع برای همایش انتخاب شد.

وی از انجام پژوهش‌های متعدد در سطح حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و افزود: حوزه علمیه خواهران استان سمنان ر حال حاضر افزون بر 3000 طلبه و دانش‌آموخته در سطح این استان دارد که نیمی از آنها هم‌اکنون در سطح استان مشغول تحصیل و نیمی دیگر دانش‌آموخته بوده و همچنان با این مرکز همکاری دارند.

نجم با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران استان سمنان در سه سطح دو ، سه و چهار فعالیت دارد ادامه داد: سطح دو معادل کارشناسی، سطح سه معادل کارشناسی ارشد و سطح چهار حوزه معادل دکترا است.

وی از فعالیت 12 مدرسه علمیه خواهران در استان سمنان خبر داد و گفت: علاوه بر این دوازده مدرسه یک نمایندگی نیز در ایوان‌کی گرمسار فعالیت دارد.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه این حوزه از سیکل و دیپلم جذب طلبه دارد اضافه کرد: دانش آموزان سیکل با معدل بالای 15 بدون آزمون و مابقی طلاب خواهر از طریق آزمون سراسری جذب می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص برپایی کلاس ها در دوران کرونا گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی و مصوبات ستاد ملی کرونا تمامی کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود. ضمن اینکه تمامی کلاس‌ها در یک سال و نیم گذشته نیز به صورت مجازی برگزار شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار