سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از اجرای طرح هرس تاغ زار‌ها در جنگل‌های شهرستان سرخه خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 04 July 2021
 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا سعیدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از اجرای طرح مدیریت جنگل‌های دست کاشت به‌منظور جوان‌سازی و جلوگیری از آفت‌زدگی تاغ زار‌ها خبر داد و اظهار داشت: سن بالای برخی از تاغ زار‌های شهرستان سرخه یکی از مشکلات این جنگل‌ها است.

او افزود : در حال حاضر سن بسیاری از تاغ زار‌های شهرستان سرخه بیش از سی و پنج سال است درصورتی‌که سن دیر زیستی تاغ‌ها باید ۲۰ تا ۲۵ سال باشد.

سعیدی بر ضرورت جوان‌سازی تاغ زار‌های سرخه تأکید کرد و گفت : تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی‌های پیاپی، تاغ زار‌های شهرستان را به‌شدت تحت تأثیر خود قرار داده است به‌طوری‌که با کمبود بارندگی تاغ زار‌ها به سمت نابودی کامل پیش می‌روند.

سعیدی بابیان اینکه تاغ خاصیت جست زنی دارد و هنگامی‌که به سن دیر زیستی می‌رسد آفت می‌گیرد، تصریح کرد: در این مواقع اگر تاغ از سطح زمین هرس نشود آفت می‌گیرد و جنگل به سمت نابودی می‌رود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از اجرای طرح هرس تاغ زار‌ها در سطح صد هکتار از جنگل‌های شهرستان خبر داد و تأکید کرد: با انجام عملیات هرس، از هر تنه تاغ جست‌های زیادی رشد و این کار به جوان‌سازی تاغ زار‌ها کمک می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار