مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به رصد ۲۰ درصدی مصرف برق در استان گفت: تقریباً ۳۰ درصد بار مصرفی شبکه استان در ساعت پیک صرف وسایل سرمایشی می شود.
کد خبر: ۹۷۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 28 June 2021

 

مصرف برق در استان سمنان ۲۰ درصد بیشتر شد/ رصد سهم ادارات از مصرف

 

 

به گزارش تابناک سمنان سیدمحمد موسوی زاده  با بیان اینکه تقریباً ۳۰ درصد از بار مصرفی در ساعات پیک یعنی ۱۴ الی ۱۸ صرف وسایل سرمایشی مانند کولر می‌شود، ابراز کرد: مصرف برق نسبت به سال گذشته در سطح استان ۲۰ درصد بیشتر شده که البته با افزایش دمای هوا نیز رابطه مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مردم در مصرف برق وسایل سرمایشی می‌تواند به میزان قابل توجهی در عبور ما از پیک مصرف تأثیرگذار باشد، ابراز کرد: ایجاد سایبان برای کولر آبی، تعویض پوشال‌ها، نگهداری سالم آن، تنظیم ترموستات کولرهای گازی روی عدد ۲۵ و… می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش مصرف برق داشته باشد.

انعقاد تفاهم نامه برای کاهش مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه چهار هزار و ۴۱۲ تفاهم نامه کاهش مصرف و عبور از پیک تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ در سطح استان منعقد شده است، تاکید کرد: این طرح برای ترغیب مردم و مصرف کنندگان به صرفه‌جویی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه برگزار و دو هزار و ۹۳ مشترک چاه کشاورزی، ۲۲۵ واحد اداری و تجاری و… در این طرح حضور دارند.

موسوی زاده با بیان اینکه سهم ادارات از برق مصرفی نیز قابل توجه است، تاکید کرد: تفاوت درباره ادارات این است که همگی با سیستم کنتور هوشمند مدام پایش و رصد می‌شوند و در واقع باید گفت یک هزار و ۴۸۷ مشترک برق اداری در استان وجود دارد که با اجرای طرح تغییر ساعات اداری تا ۲۵ درصد شاهد کاهش مصرف برق در این ادارات بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه دیگر راهکار کاهش مصرف برق در ادارات استفاده از مولدها است، گفت: پنج مگاوات سهمیه پیک مصرف برق استان به این امر اختصاص یافته و البته تاکنون ۱۵۰ اداره و ۱۹۰ واحد تجاری برای استفاده از این طرح اعلام آمادگی و ثبت نام کرده‌اند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار