عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی:
عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز در برابر دیدگاهی که آمریکا را کدخدا می داند باید ایستاد، گفت: مبلغان با این نقش عظیم شان، فرهنگ نگاه به درون را ترویج دهند.
کد خبر: ۹۷۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 28 June 2021
 
روحانیان فرهنگ نگاه به توانمندی‌های درون کشور را ترویج دهند

 

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام محمدرضا فلاح صبح دوشنبه در نشستی با شبکه تبلیغی استان سمنان به میزبانی مجتمع فرهنگی ولایت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان، با بیان اینکه خداوند لطف به ما داشته که امروز مسلمان هستیم و مردممان این دین مبین را انتخاب کرده‌اند، تاکید کرد: متأسفانه برخی جامعه شناسان و مورخان و برخی کسانی که برنامه‌های توسعه‌ای را برای ما ریخته‌اند نمی‌خواهند باور کنند که مردم ایران اسلام را انتخاب کرده‌اند و این دین در خونشان است و نمی‌توان آن را تغییر داد در نتیجه اسلام انتخاب مردم است و برای تمام مکاتب جامعه شناسی، انتخاب مردم بسیار پرمعنی است.

وی با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند بپذیرند که مردم ما این انتخاب بزرگ را داشته‌اند، افزود: انقلاب ایران اسلامی هوشیاری بود که مردم به باور برسند و یک بار دیگر مردم انتخاب تاریخی شأن را به دنیا نشان داده است و لذا باید خدا را شاکر بود که تشیع را به ما هدیه کرده است، انقلاب یعنی قیام و عزم تغییر، و امام خمینی (ره) در واقع نماینده این تغییر بزرگ بود و به همین خاطر است که آن ارتباط عجیب بین امام و مردم ما شکل گرفته است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی (ره) نماینده نامدار مردم ایران اسلامی بود و لذا حرف‌های او توسط مردم دریافت می‌شد، ابراز داشت: مردم همه نوع فداکاری برای اسلام و انقلاب کردند و لذا باید برای نعمت اسلام و انقلاب شکرگزار بود چرا که انقلاب در واقع یک معماری و ساختمان جدید جامعه بر اساس نسخه اسلام بود و این واقعیتی است که باید به آن پرداخت و نباید از آن غفلت کرد. کسانی که نمی‌خواهند در بازی حوادث خرد ایام بمانند از این افق نباید پایین بیایند زیرا مردم ایران اسلام را انتخاب کرده و انتخابات شأن همیشه در طول تاریخ شیرین بوده است.

فلاح با بیان اینکه اگر تاریخ را نگاه کنیم مردم ایران قومی پر افتخار هستند و انتخاب انقلاب اسلامی هم نمود آن است، تاکید کرد: انقلاب ادامه پیدا خواهد کرد در حالی که مصدر نشینان، همین انتخاب مردم ایران اسلامی را دنبال کنند. اسلام حق است و مردم آن را انتخاب ملی و تاریخی کردند یعنی برای آن زمان گذاشته شده و این امر بسیار پرمعنی است در نتیجه مبلغان باید بدانند که مردم به شدت به آنان احتیاج دارند.

وی با بیان اینکه مردم به آهنگ اسلام احتیاج دارند و هزینه انتخاب خودشان را هم در طول تاریخ داده‌اند، گفت: در زمانی که فکرهایی غیر از اسلام حاکم می‌شود، این لباس تن ایران نمی‌شود و شاهد تحقیر مردم، رکود، خفت و… خواهیم بود، لذا تفکر غیر اسلامی اصلاً در جامعه ایران نمی‌نشیند زیرا مردم آن را انتخاب کرده‌اند، برخی متأسفانه معتقدند برای حل مسائل اقتصادی رویکردی وجود دارد که باید دید و آن هم کدخدایی آمریکا و کرنش در برابر آنها است تا نفس بکشیم ولی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۴ فرمودند که حوادث سال‌های اخیر نشان داد که این نگاه عقیم و حتی مضر است.

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بیان کرد: نگاه دوم می‌گوید که ما باید به قدرت درونی خودمان تکیه کنیم و بتوانیم از درون خودمان را بدون نیاز به دیگران بسازیم لذا این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند این دو دیدگاه در برابر هم وجود داشته و باید از خودمان بپرسیم که اگر قرار است دیدگاه دوم حاکم شود، چه کسی باید این کار را در جامعه انجام دهد؟ در نتیجه موقعیت مبلغان دینی ما امروز فوق‌العاده استراتژیک و اساسی و حیاتی است.

فلاح با بیان اینکه اسلام می‌گوید که به استکبار اعتماد نکنید و در برابر دشمنان بدون کرنش رفتار کنید و قرآن می‌گوید استکبار به هیچ عهدی پایبند نیست و این سفیهانه است که به استکبار تکیه کنیم، گفت: قرآن می‌فرمایند استکبار برای شما ذره‌ای ارزش قائل نیستند و این نشان می‌دهد که باید مباحث قرآنی توسط مبلغان در سطح جامعه بیان شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار