طرح جنگل‌کاری اقتصادی در هزار و ۳۷۹ هکتار از زمین‌های چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.
کد خبر: ۹۷۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 26 June 2021

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به لزوم طرح‌های آبخیزداری گفت: تاکنون ۲۲۳ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در این استان انجام شده است.
سیداسماعیل صالحی افزود:ازاین سطح ۲۰۰ هزار هکتار از سال ۱۳۸۸ به‌مدت ۱۰ سال و ۲۳ هزار هکتار پارسال عملیاتی و اجرا شد.
صالحی با اشاره به اجرای زراعت چوب درهزار و ۹۱۱ هکتار از زمین‌های استان در مدت ۴۲ سال گذشته گفت: از این سطح ۲۷۳ هکتار مربوط به سال قبل و یک‌هزار و ۶۳۸ هکتار مختص سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۸ است.
وی به اجرای ۶۴۹ هزار و ۶۴۸ هکتار طرح مرتع‌داری در استان اشاره و تصریح کرد: از این سطح ۵۳۶ هزار و ۲۰۰ هکتار در فاصله زمانی بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۸ و ۱۱۳ هزار و ۴۴۸ هکتار در سال گذشته اجرایی شد.
صالحی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در سطح ۶ هزار و ۵۳۲ هکتار از زمین‌های ملی استان گفت: از این سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در سال ۹۹ و چهار هزار و ۳۲ هکتار در مدت چهار سال قبل از آن اجرا شد.
وی افزود: طرح جنگل‌کاری اقتصادی درهزار و ۳۷۹ هکتار از زمین‌های استان اجرا شد که از این سطح ۴۵۱ هکتار مربوط به سال گذشته و ۹۲۸ هکتار مختص سه سال قبل از آن است.
صالحی تعیین حدود ذخیره‌گاه‌های چهارمحال و بختیاری را در سطحی برابر سه هزار و سه هکتار دانست و اضافه کرد: از این سطح اجرای هزار و ۵۲۰ هکتار مختص به سال گذشته و یک‌هزار و ۴۸۳ هکتار به سال‌ها ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ اختصاص دارد.
وی به اجرای طرح کاداستر در زمین‌های منابع ملی چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۲ اشاره و تاکید کرد: این طرح تاکنون در ۸۱۶ هزار و ۷۶ هکتار اجرا شده است.
صالحی افزود: از این سطح ۳۵۴ هزار و ۱۳۵ هکتار در سال ۱۳۹۹ و ۴۶۱ هزار و ۹۴۱ هکتار در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ اجرایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار