فعالیت ۱۳۴ مرکز نیکوکاری؛
تابناک سمنان: حمیدرضا رجب زاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از فعالیت ۱۳۴ مرکز نیکوکاری در این استان خبر داد و گفت: به ازای هر پنج هزار نفر یک مرکز نیکوکاری در استان سمنان فعال است.
کد خبر: ۹۷۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 26 June 2021

هیات‌های مذهبی مشهد مرکز نیکوکاری تشکیل دادند - قدس آنلاین | پایگاه خبری -  تحلیلی

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان گفت: سرانه فعالیت هر مرکز نیکوکاری در بخشنامه کشوری به ازای هر ۱۰ هزار نفر است اما با عزم کمیته امداد استان سمنان این سرانه به هر پنج هزار نفر رسیده است.

حمیدرضا رجب زاده ادامه داد: در سال گذشته تنها ۱۰۴ مرکز خدمت‌رسانی به نیازمندان را برعهده داشتند و در سه‌ماهه نخست سال جاری ۳۰ مرکز نیکوکاری جدید فعالیت خود را در استان آغاز کردند. 

رجب‌زاده رویکرد مراکز نیکوکاری را تخصصی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت مرکز نیکوکاری اصناف، پنج مرکز نیکوکاری حوزه علمیه، هفت مرکز تخصصی اشتغال ،سه مرکز دانشگاهی و پژوهشی و سه مرکز درمانی در استان سمنان فعالیت دارند. 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند. 

رجب زاده افزود: شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این ۲، از اصلی‌ترین وظایف مراکز نیکوکاری است که با توجه به محقق شدن اهداف این نهاد برای تقویت استقلال کاری و احراز هویت مردمی این مراکز، کمیته امداد مدیریت این مراکز را به حیات عامل مراکز نیکوکاری واگذار کرده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه مراکز نیکوکاری علاوه بر نیازسنجی نیازمندان باید توانمندی‌های هر محله را نیز شناسایی کنند گفت: نقش مراکز نیکوکاری در هر محله شناسایی، ساماندهی مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با کمک خیران و مسئولان سعی در رفع آن‌ها دارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار