مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: افزایش گرمای تابستانه امسال هشداری برای مردم استان برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب است.
کد خبر: ۹۷۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 24 June 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: حدود سه دهه است که یکم تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف "آب" نام گذاری می‌شود، اما به منظور لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق، این هفته نیز با نام هفته صرفه‌جویی در آب و برق نامگذاری شد.

او بیان کرد: فصل گرما تداعی کننده مباحثی، چون تبخیر، کم‌آبی سهمیه بندی آب، و صرفه‌جویی است و بر همین اساس طبق عادت هر ساله از یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

حیدریان گفت: اگر چه این مناسبت در تقویم رسمی کشور درج نشده، اما به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را بازکرده است و هر ساله به این مناسبت فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی زیادی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره آب و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب را مهم‌ترین محور‌های صرفه جویی در مصرف آب دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال نیز گرم‌تر از سال‌های قبل است به نظر می‌رسد که نیازمند صرفه‌جویی بیشتری باشیم.

او افزود: نبود نیروگاه‌های برق آبی و استخراج رمزارز‌های غیرمجاز نیز باعث شد که امسال تنها برای آب نباشد و در این هفته صرفه جویی برق نیز مورد توجه قرار گرفته ست.

حیدریان به عناوین روز‌های هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره و اضافه کرد: روز اول مدیریت مصرف آب، برق و خانواده تبیین شده که اهداف آن نیز فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: روز دوم با عنوان مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی با هدف افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به محدودیت منابع و تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف نام گذاری شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار