مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خبر داد؛
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، از پیگیری برای ایجاد کتابخانه روستایی سرحدات در جودانه و رفع مشکلات کتابخانه عمومی رضوان در شهرستان میامی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 23 June 2021

تکمیل ۲ کتابخانه عمومی در میامی/ استفاده از کتابخانه سیار

  

به گزارش تابناک سمنان حسین طاهریان در نشست انجمن کتابخانه های عمومی میامی که صبح چهارشنبه به میزبانی فرمانداری شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ریشه انسان سازی از فرهنگ کتابخوانی ایجاد می‌شود، ابراز داشت: اگر کتاب و کتابخوانی در زندگی ما جاری و ساری باشد، مطمئناً بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه در آینده نخواهیم دید.

وی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که با رفع مسائل عمرانی ساختمان پیشنهادی در روستای جودانه میامی، مجوزهای لازم برای کتابخانه و تجهیز آن از سوی اداره کل انجام شود، ابراز کرد: این کتابخانه در بخش سرحدات میامی می‌تواند به جز جودانه، چهار روستای همجوار خود را نیز پوشش دهد در نتیجه پیگیری برای تکمیل و افتتاح آن، در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: در شهر رضوان میامی نیز با همکاری بخشداری و شهرداری، ساختمانی برای کتابخانه در نظر گرفته شده که اگر حداقل‌ها را برای کتابخانه داشته باشد ما می‌توانیم در راستای تجهیز آن اقدام و شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

طاهریان با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی همه ساله در مجموعه کتابخانه های عمومی با همراهی آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و… برگزار می‌شود، ابراز داشت: میامی خوشبختانه در این جشنواره خوش درخشیده است و لذا امسال هم در دهه کرامت این جشنواره آغاز و درخواست داریم که دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی میامی نسبت به اطلاع رسانی آن اقدامات لازم را صورت دهند زیرا این جشنواره مرتبط به یک دستگاه خاص نیست بلکه به تمام مردم دوست دار و علاقمند به کتاب تعلق دارد در نتیجه نیاز به یک همراهی خوبی دارد که امیدواریم این جشنواره نیز با استقبال خوبی روبرو شود که متعاقباً آئین نامه آن نیز به ادارات ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای روستاهای زیاد سطح شهرستان میامی که بعضاً به دلیل جمعیت و فقدان استانداردهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور نمی‌توانند این زیرساخت را داشته باشند، پیشنهاد می‌شود که با همراهی انجمن کتابخانه های عمومی و فرمانداری، نسبت به راه اندازی کتابخانه سیار مبادرت ورزیده شود تا مردم از فرهنگ مطالعه بی نصیب نمانند، افزود: ایده آل این نوع کتابخانه اتوبوس است اما می‌توان با ون و یا حتی خودروهای دیگر انجام داد که نمونه آن را در روستای فرومد مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در سطح استان و بنا به بضاعت کتابخانه در دستور کار قرار دارد، ایجاد بخشی برای کودکان است که حتی بتوانند در آن بازی کنند، تاکید کرد: حضور در کتابخانه و تردد در آن در کنار قرارگیری در فضای کتاب و مطالعه هرچند اگر برای بازی هم باشد، می‌تواند نسلی مأنوس با کتابخانه را تربیت کند که این امر نیز در دستور کار قرار دارد.

احمد ملایری فرماندار میامی نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان بعد مسافت و تعداد روستاهای بسیاری دارد که باعث شده کمتر به این شهرستان توجه شود، گفت: خوشبختانه انجمن خیران کتابخانه های میامی خوشبختانه توانسته بخش عظیمی از خلاءهای میامی را پر کند. مجموعه این اقدامات هم در آینده می‌تواند آثار ملموس‌تری را داشته باشد که قابل تقدیر است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار