سرپرست جهاد کشاورزی دامغان گفت: همزمان با افتتاح طرح‌های هفته جهاد کشاورزی شهرستان، ۱۷۰ شغل مستقیم و ۲۹۲ شغل غیرمستقیم در منطقه فراهم شد که از این طرح‌ها در مجموع ۴۶۴ خانوار بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۷۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 17 June 2021
 
طرح‌های افتتاحی هفته جهاد کشاورزی در دامغان ۱۷۰ شغل ایجاد کرد

 

به گزارش تابناک سمنان علی‌اصغر امامیون  افزود: ۶ طرح تولیدی و ۲۴ طرح عمرانی سهم هفته جهاد کشاورزی در دامغان است که به ارزش ۴۹۰ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال در شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: از مجموع اعتبار هزینه‌شده در طرح‌های هفته جهاد کشاورزی، ۲۹۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده شخصی بود. 

امامیون اضافه کرد: گلخانه هیدروپونیک در روستای حیدرآباد در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با صرف ۶۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. 

وی از افتتاح ۶ طرح در حوزه آبرسانی و قنات خبر داد و افزود: این تعداد طرح‌ برای ۱۳.۹ کیلومتر و با هدف آبرسانی به اراضی کشاورزی تحت پوشش قنات با هزینه ۷۶ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال افتتاح شد که ۵۸ شغل مستقیم ایجاد کرد. 

امامیون اظهار داشت: چهار طرح در زمینه امور فنی و زیربنایی، ۱.۸ کیلومتر جاده بین مزارع با هدف دسترسی بهتر با هزینه ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال ایجاد شد. 

وی افزود: ۵ طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی با هدف تسطیح اساسی در ۴۷ هکتار اجرا شد که برای این طرح‌ها چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال هزینه شد. 

امامیون تصریح کرد: ۶ طرح در زمینه اجرای سامانه های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار قطره ای در شهرستان افتتاح شد که با صرف ۹۸ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال، بیش‌از ۳۵۱ هکتار را تحت پوشش قرار داد. 

وی همچنین از افتتاح ۳ طرح خط انتقال خبر داد و گفت: با هدف کاهش هدررفت آب و افزایش بازدهی، طرح‌های خط انتقال به میزان هفت هزار و ۴۴۸ متر و با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد. 

امامیون تصریح کرد: ایجاد باغ گردو در زمینی به مساحت ۶ هکتار و با صرف ۳ میلیارد ریال، افتتاح مرکز بره پرواری ۲۰۰ راسی با هدف تولید گوشت قرمز به اعتبار هفت میلیارد ریال، افتتاح مرکز مرغ تخم‌گذار ۲۴۰ هزار قطعه ای با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال، افتتاح گاوداری ۲۵ راسی با هدف تولید شیر به اعتبار ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، از دیگر طرح‌های هفته جهاد کشاورزی شهرستان دامغان است.

سرپرست جهاد کشاورزی دامغان گفت: یک صندوق تعاون روستایی در روستای نعیم آباد با هدف توانمندسازی زنان و اشتغال‌زایی در سطح روستاها ایجاد شده است که برای افتتاح این صندوق ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد. 

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۲۱ الی ۲۷ خردادماه به نام هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است. 

استان سمنان ۱۹۸ هزارهکتار اراضی کشاورزی با ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار