سرپرست اداره کل انتقال خون استان سمنان گفت: بانوان استان، ضمن پیشقدم شدن در مساله اهدای خون، اعضای خانواده خود را نیز به این کار خداپسندانه ترغیب کنند.
کد خبر: ۹۶۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ 09 June 2021

بانوان سمنانی نسبت به اهدای خون اهتمام بیشتری داشته باشند

 

به گزارش تابناک سمنان محسن طاهریان  با بیان اینکه بانوان مصرف خون بیشتر و اهدای خون کمتری دارند ابراز داشت: دریافت خون با مشورت و مجورز پزشک حاضر در پایگاه‌های انتقال خون انجام می‌شود و اگر اهدای خون برای شخصی مضر باشد، دریافت خون انجام نمی‌شود، بنابراین بانوان نگران کم‌خونی یا یا آسیب اهدای خون به سلامت خود نباشند.

وی افزود:در حال حاضر وضعیت ذخایر خون استان سمنان مطلوب است و مشکلی از نظر تامین خون وجود ندارد، اما با توجه به فصل گرمای پیش رو و کاهش احتمالی مراجعات، از مردم نوع‌دوست استان دعوت می‌شود توجه بیشتری به اهدای خون داشته باشند.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ۶ هزار و ۳۷۱ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و پنج هزار و ۵۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

طاهریان افزود: ذخایر گروه‌های خونی منفی همیشه کمتر از سایر گروه‌های خونی مثبت است و نیاز به مراجعه این افراد بیشتر احساس می‌شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان سمنان بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ۵۱ واحد پلاسما به روش ریکاوری در استان سمنان دریافت شد و بدین ترتیب مجموع پلاسمای اهدا شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون به حدود یکهزار و ۴۰۰ واحد رسید.

استان سمنان از سال‌ها پیش رتبه اول کشور در شاخص اهدای خون را داراست.

۷۱ درصد از مراجعان به مراکز اهدای خون استان سمنان اهدا کننده مستمر هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار