استاندار قم در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست تاکید کرده است: امروزه و با گسترش روند صنعتی شدن کشورها، توجه به مسائل زیست‌محیطی به عنوان یکی از چالش‌های مهم و عامل تاثیرگذار بر حیات بشر، از اهمیت روزافزونی برخوردار می‌باشد.
کد خبر: ۹۶۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 07 June 2021

به گزارش تابناک قم، در پیام بهرام سرمست آمده است: این مساله در کشور ما نیز دارای اهمیت مضاعف بوده و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی در راستای حفظ و صیانت از  محیط زیست و سامان‌بخشی به معضلات این حوزه انجام گرفته است.

در این پیام آمده است: در یک دهه گذشته و به ویژه با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، محیط زیست به عنوان یکی از اولویت ها و دغدغه های جدی مردم و مسئولان مطرح شده و با بروز و ظهور آثار مخرب کم توجهی به مسایل زیست محیطی در کشور، تلاش و اهتمام برای مقابله با بحران ها و چالش های زیست محیطی مضاعف شده است.

در این پیام بیان شده است: در استان قم نیز  همسو با ایجاد تحولات اساسی در امر حفاظت از محیط زیست در کشورمان، اقدامات و تلاش‌های همه جانبه ای در این حوزه شکل گرفته و با تغییر نگاه و رویکرد نسبت به مسائل زیست محیطی، برنامه ها و اقدامات جدی در دستور کار قرار گرفته است که امیدوارم در آینده نیز همچنان پرقدرت و پرتوان ادامه داشته باشد.

در این پیام افزوده شده است: بدون شک استان قم به دلیل قرار گرفتن در انتهای حوزه آبخیز و خشکسالی های مستمر در دهه های گذشته و افزایش روزافزون جمعیت و شکل گرفتن انبوه واحدهای صنعتی در جغرافیایی کوچک، دارای اکوسیستم حساس و شکننده ای است که فراتر از تصمیمات استانی، باید مورد توجه و رسیدگی مسئولان و تصمیم‌گذاران ملی قرار بگیرد.

استاندار قم در این پیام بیان کرده است: در پایان فرارسیدن هفته محیط زیست و پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور را به تمامی مسئولان، صاحبنظران، فعالان و دوستداران این عرصه خطیر و حساس تبریک عرض نموده، از همت و تلاش های مجاهدانه و مخلصانه ایشان به ویژه کارشناسان و فعالان زیست محیطی استان قم صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

۱۷ تا ۲۳ خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار