رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک بندرعباس تاکید کرد
تابناک-رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک بندرعباس گفت: قراردادهای رهن واجاره املاک  براساس مصوبه ستاد کرونا بصورت خودکار و اتوماتیک تمدید شده اند.
کد خبر: ۹۶۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 01 June 2021

امید رنجبر افزود: برخی مالکان و موجرین اقدام به تعیین هزینه اجاره های نامتعارف می نمایند و از طرفی برخی اقدام به تخلیه مستاجران می کنند که براساس مصوبه ستاد مدیریت کرونا و هیئت دولت و دستور دادستان محترم، مبنی بر  تمدید اتوماتیک و خودکار قراردادهای رهن واجاره در شهر بندرعباس به میزان افزایش 15درصد مبلغ رهن یا اجاره، این مصوبه ابلاغ شده است.
رنجبر افزود: چنانچه مستاجر با موجرش نتواند توافقی را انجام دهد، می توانند طبق مصوبه جلو بروند و برابر دستور دادستانی، در این مدت حکم تخلیه ای صادر نمی شود.
وی گفت: اما در این مصوبه برای حمایت از مالکین هم چند تبصره لحاظ شده است. اول اینکه مالک ملک‌ را نفروخته باشد و یا صاحبخانه، ملک را برای استفاده خودش، فرزندانش و اقوام درجه یک نیاز نداشته باشد.
رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک بندرعباس گفت: همچنین مستاجر در سالی که ساکن بوده و یک سال گذشته اجاره بهای خودش را بصورت قانونی و رسمی و موعد مقرر پرداخت کرده باشد.
وی خاطرنشان کرد :تبصره آخر اینکه در خصوص ملک های ویلایی یا دوطبقه هم اگر مالک حکم تخریب و پروانه ساخت نگرفته باشد، این مصوبه پابرجاست. در غیراینصورت مالک می تواند حکم تخلیه مستاجر را بگیرد.
رنجبر گفت: پیشنهاد می شود در گام اول مستاجران با مالکان بتوانند به یک توافق برسند تا با صلح وصفا قرارداد را تمدید کنند.
وی اظهار داشت : درصورت عدم توافق، مستاجران از طریق ارسال اظهارنامه به موجرین و اعلام رضایت برافزایش 15 درصدی اجاره یا رهن می توانند برابر مصوبه ستاد کرونا اقدام کنند و فورا مبلغ 15درصد اضافه را واریز کنند ودر صورت عدم تمکین موجر می توانند از طریق مراجع ذیصلاح قضایی اقدام و موجر را الزام به تمکین از قانون کنند.
رنجبر گفت: استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس و اتحادیه مشاورین املاک بندرعباس برای اولین بار در کشور پویش حمایت از مستاجران را در سنوات گذشته بنا نمود ودر این پویش مشاوران املاکی که به این پویش پیوستند،  در حمایت از مساجران قدم برداشتند و یکدیل و همصدا بودند.

انتهای پیام /9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار