مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشترین میزان تبخیر در استان سمنان در سال گذشته مربوط به بیارجمند در شهرستان شاهرود با ۲ هزار و ۳۵۹ ملیمتر در روز و کمترین میزان تبخیر مربوط به رضوان در میامی با یکهزار و ۸۱ میلیمتر در روز بود.
کد خبر: ۹۶۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 31 May 2021

بیارجمند شاهرود بیشترین میزان تبخیر استان سمنان در سال گذشته را داشت

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی ابراز داشت:  بیشترین ساعت های آفتابی در استان سمنان در سال گذشته مربوط به میامی با سه هزار و ۳۳۱ ساعت و کمترین روز آفتابی مربوط به رضوان با ۲ هزار و ۷۸۲ ساعت بود.

وی اضافه کرد: مرکز استان سمنان در سال گذشته دارای ۲ هزار و ۹۳۴ ساعت آفتابی بود و همچنین ۲ هزار و ۲۰۸ میلیمتر در روز میزان تبخیر ثبت شده مربوط به سمنان در سال ۱۳۹۹ است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: مرکز استان سمنان در روزهای گرم سال گذشته تا دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و در فصل سرد سال کمترین دما یعنی ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر را تجربه کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: میزان دما، بارش و سرعت وزش باد ثبتی گزارش شده مربوط به ایستگاه‌های هواشناسی در هر منطقه و همان نقطه است.

وی تصریح کرد: شهر سمنان در سال گذشته به طور میانگین ۱۳۱ میلیمتر بارندگی داشت و بیشترین سرعت وزش باد با سرعت ۱۱۸ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: کمترین دمای ثبت شده در استان سمنان سال گذشته مربوط به رضوان با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشترین دما در تابستان و مربوط به ایوانکی در گرمسار با دمای ۴۳.۴ درجه سانتیگراد بود.

وی یادآور شد: بیشترین بارندگی در سال گذشته مربوط به رضوان با ۴۴۴.۲ میلیمتر و کمترین بارندگی مربوط به دامغان با ۱۳۴.۵ میلیمتر بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سمنان با کاهش ۵٢ درصدی میانگین بارش، هفتمین استان خشک کشور است.

اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار