جمشید معینی با یادآوری اینکه فارس بیش از ۳ هزار اثر ثبت شده ملی و ۴ اثر ثبت شده جهانی دارد، افزود: فارس یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور بوده و دارای پتانسیل بالا در جدب گردشگر داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۹۶۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 31 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:جمشید معینی دوشنبه ۱۰ خرداد در آیین افتتاح پروژه‌های میراثی و گردشگری استان فارس که با حضور مونسان برگزار شد، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹۸ پروژه در حوزه تاسیسات گردشگری توسط بخش خصوصی در این استان مراحل اجرایی و احداث را طی می‌کند.

معینی ادامه داد: اجرایی شدن این تعداد پروژه علاوه بر ایجاد اشتغال هشت هزار و ۱۷۰ نفری، حجم سرمایه ۲۱.۷۶۹ میلیارد تومانی را وارد فارس کرده و برنامه زمانبندی بهره برداری از این پروژه‌ها از ۳ تا ۳۶ ماه پیش‌بینی شده است.

او اضافه کرد: استان فارس یکی از قطب‌های اصلی صنعت پویا و رو به رشد گردشگری منطقه است که می‌تواند نقش مهمی را در توسعه اقتصادی کشور ایفاء کند و این مهم با حمایت و همدلی همه جانبه مسئولان میسر می‌شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه فارس بیش از ۳ هزار اثر ثبت شده ملی و ۴ اثر ثبت شده جهانی دارد، افزود: فارس یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور بوده و دارای پتانسیل بالا در جدب گردشگر داخلی و خارجی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: گردشگری و توسعه آن در فارس، طی سال‌های گذشته همواره مورد توجه سیاستگذاران حوزه گردشگری برای رونق این بخش در جنوب کشور و بهره مندی از این پتانسیل بوده است.

معینی ادامه داد: در بخش گردشگری تا سال ۹۲، بالغ بر ۱۳۳ واحد مهمانپذیر در فارس وجود داشت و در سال ۹۹ این عدد به ۱۳۰۰ واحد افزایش یافت که نشان دهنده رشد ۳ درصدی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا سال ۹۲ در فارس ۴۹ هتل و ۱۳ هتل آپارتمان در فارس وجود داشت، گفت: سال ۹۹ تعداد هتل‌های فارس با رشدی ۶۵ درصدی به ۸۱ واحد و تعداد هتل آپارتمان‌ها نیز با ۸۴ درصد رشد به ۲۴۰ واحد رسید.

او بیان کرد: همچنین ضریب اشغال هتل‌ها تا قبل از شروع اپیدمی کووید-۱۹ بالغ بر ۶۵ درصد بوده که متاسفانه در حال حاضر، این شاخص به حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری فارس خاطرنشان کرد: در بخش میراث فرهنگی نقشه باستانی برای ۳۶ شهرستان استان تهیه و ده‌ها پروژه مرمت و احیاء برای بناهای تاریخی در سطح استان فارس انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار