رئیس هیات قایقرانی استان سمنان گفت: برگزاری همایش‌ها و مسابقات قایقرانی در سدهای استان منافاتی با محیط زیست ندارد اما همچنان در انتظار دریافت مجوز و تفاهم‌نامه با ادارات مربوط و نیازمند توجه بیشتر مسوولان ارشد استان سمنان هستیم.
کد خبر: ۹۶۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 30 May 2021

اجرای رقابت‌ قایقرانی در سدهای استان سمنان منافاتی با محیط‌ زیست ندارد

 

به گزارش تابناک سمنان علی‌اصغر کاظمی  ابراز داشت: در چند استان مشابه استان سمنان، انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین ادارات کل ورزش و جوانان، محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه‌ای منجر به صدور مجوز برگزاری همایش‌ها رویدادهایی در ورزش قایقرانی شد.

وی افزود: ده‌ها تقاضای کتبی درخصوص انعقاد این تفاهم‌نامه در سمنان و صدور مجوز استفاده از سدها نوشته شد اما همچنان اتفاق مطلوب نیفتاده است.

رئیس هیات قایقرانی استان سمنان گفت: در حال حاضر تمرین‌ها در سد برگزار می‌شود اما مجوز گسترش فعالیت‌های هیات هنوز به صورت کتبی و رسمی صادر نشده است و از استاندار سمنان انتظار می‌رود این درخواست را پیگیری و رسیدگی کند.

کاظمی بیان کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده، بهترین سد برای فعالیت‌های هیات قایقرانی، سد شهیدشاهچراغی دامغان است.

وی با اشاره به بروز مکرر حادثه در سد شهید شاهچراغی افزود: حضور تیم قایقرانی و هیات همراه مانند نجات غریق‌ها باعث امن‌تر شدن فضای سد به ویژه در روزهای تعطیل و شلوغ می‌شود و اگرحادثه‌ای رخ دهد این افراد می‌توانند نجات بخش جان حادثه دیدگان باشند.

کاظمی با اشاره به مفرح و نشاط افزا بودن مسابقات قایقرانی برای مردم گفت: برگزاری همایش استانی در سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی و حامی مالی نیز جذب شد و بعد از صدور مجوز مورد نیاز انجام می‌شود.

رئیس هیات قایقرانی استان سمنان گفت: در سال ۹۹ به دلیل کمبود بودجه دولت و شیوع کرونا فعالیت‌های هیات قایقرانی استان محدود شد و امید است در سال ۱۴۰۰ با همراهی مقامات استان و رئیس فدراسیون در این ورزش گشایش ایجاد شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار