عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح کاشت نهال در پنج هزار مدرسه پایتخت، گفت در قالب این طرح تاکنون در ۲۰۰ مدرسه درختکاری انجام شده است.
کد خبر: ۹۶۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 30 May 2021

احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در جریان دویست و نود و هشتمین جلسه شورا گفت: درختان چنار، سرو و تبریزی در قالب طرح درختکاری در مدارس کاشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تولد حاج حسین ملک، از وی یاد کرد و گفت: ایشان خدمات زیادی به تهران کردند و گردن تهران حق دارند.

وی گفت: جده ایشان محمد مهدی تبریزی ۱۵۰ سال پیش در جنگهای ایران و روس حضور داشته و با امیر کبیر به تهران آمد و سرای منسوب به امیر را ساخت.

مسجد جامع گفت: همچنین ساخت موزه ملک، کتابخانه ملک ،خانه تاریخی ملک در تهران ، ایجاد مدارس دره ایجاد اولین بوستان ارگانیک ایران در محله گلابدره شمیران از تلاش های وی بوده است.

به گفته مسجد جامعی مجموعه آیینی صبا که همچنان ناتمام مانده در زمین و ملک متعلق به ملک در حال احداث است.

وی، ملک را بزرگترین واقف ایران در قرن گذشته دانست و گفت: کتابخانه ملک نیز قبل از کتابخانه ملی ساخته شده است.

نظری: شهرداری نباید در شرایط سخت اقتصادی بر مشکلات مردم اضافه کند

«حجت نظری»، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نامه‌ای که با امضای بیش از ۶۰ نفر از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو رسیده است، گفت: برابر مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا اختیاراتی به شهرداری تهران داده شده که از جمله آن ارائه تخفیف‌ها و تسهیلات به مستاجران و بهره‌برداران واحدها، اماکن و فضاهای تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی است.

وی افزود: در نامه‌ای که به دست بنده رسید، تعدادی از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو گلایه‌هایی را از نحوه برخورد مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو مطرح و این موضوع را بیان کردند که یک سری وعده از سوی مسئولان این شرکت در خصوص تخفیف در اجاره بها به آنان داده شد که متاسفانه به هیچ یک از این وعده ها عمل نشده و در نتیجه این موارد برخی از این افراد در آستانه ضبط ضمانتامه‌های بانکی قرار گرفته‌اند.

نظری، از شرکت بهره برداری مترو و دیگر بخش‌های شهرداری خواست که نسبت به مصوبه‌های شورا عنایت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: همچنین در این مورد خاص از شرکت بهره‌برداری مترو می‌خواهم که جلسه‌ای مشترک با نمایندگان بهره‌برداران برگزار کرده و به شکل شفاف و رسانه‌ای به مطالبات آنان رسیدگی شود.

عضو شورا ادامه داد: اگر مطالبات مطرح شده از سوی این افراد نظیر درخواست تخفیف در اجاره‌بها با مصوبه شورای شهر تهران سازگاری دارد، لازم است اجرای مصوبه مدنظر قرار گرفته تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود.

نظری با بیان اینکه شهرداری حق ندارد از اجرای مصوبات استنکاف کند، گفت: اگر هم خارج از مصوبه است باید به شکل صریح به شهروندان و این افراد موضوع اعلام شود.

وی افزود: همچنین در مواردی مانند تقاضای جلوگیری از حقوقی‌شدن چک‌ها و برگشت زدن آنها، ضبط ضمانتنامه‌ها، قسط بندی اقساط و عدم دریافت وجه التزام که جزو مطالبات مطرح شده از سوی این افراد بود که لازم است موضوع به دقت بررسی شده و تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد با این افراد همکاری لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و باید از اینکه ضمانت‌نامه این افراد ضبط شود، جلوگیری کنیم. نباید در این شرایط سخت مشکلی را بر مشکلات مردم اضافه کنیم.

سالاری: طرح خط آسمان موجب تحقق عدالت اجتماعی در مناطق کم برخوردار می شود

«محمد سالاری» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری، تذکر داد و گفت: حدود یک سال و نیم پیش شورای شهر تهران، شهرداری را ملزم کرد که ظرف یکماه نسبت به اصلاح خط آسمان در طرح تفصیلی اقدام کند، شهرداری تهران طی چند ماه به بررسی کارشناسی و تخصصی موضوع پرداخت و پس از برگزاری صدها جلسه در کمیسیون شهرسازی و حوزه شهرسازی و معماری شهرداری، نهایتا این موضوع به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید.

وی ادامه داد: شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران، این مصوبه را دارای تغییرات اساسی نسبت به طرح تفصیلی دانست و تصویب این طرح در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری را الزامی کرد اما متاسفانه این موضوع چندین ماه است که در دستور جلسات دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مانده است.

سالاری افزود: ما در کمیسیون شهرسازی و معاونت شهرسازی و معماری و حتی شهرداری تهران بارها این موضوع را پیگیری کرده ایم اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است، از آنجاییکه این طرح در راستای تحقق عدالت اجتماعی و جبران عدم النفع مناطق غیربرخوردار است و چندین هزار نفراز شهروندان تهرانی در انتظار اجرای این طرح هستند و کار کارشناسی زیادی برای این طرح انجام شده است.

وی، از ریاست شورای شهر و شهردار تهران خواست تا جلسه ای در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی برگزار و عدم النفع چندین هزار پارسل و ملک را در راستای اجرای عدالت اجتماعی برآورده جبران کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار