رییس هیات شطرنج ایلام گفت: ۲۱۵ شطرنج باز سازمان یافته در ۲ بخش مردان و زنان در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۴۰ نفر را بانوان و ۱۸۵ نفر را آقایان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۹۶۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 30 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نیکوکار اظهار داشت: ۲۵ داور و ۲۶ مربی در این رشته در استان فعالیت دارند و قرار است دوره ارتقا مربیگری و داوری در تیرماه امسال برگزار شود.

وی افزود: هزینه برگزاری دوره های مربیگری در استان بالاست و به ازای برگزاری هر ساعت سه میلیون ریال هزینه می شود.

نیکوکار در بخش دیگری از سخنانش به رتبه های کشوری این ورزش در استان اشاره کرد و گفت: مهدی نیکوکار شطرنج باز ایلامی اردوی زیر ۲۰ سال کشور دعوت شد.

رییس هیات شطرنج ایلام اظهار داشت: اردوهای آماده سازی تیم ملی در رده های سنی مختلف بصورت آنلاین و همزمان در حال برگزاری است.

وی افزود: نیکوکار پیش از این در اردوهای تیم ملی رده های سنی زیر ۱۸ سال نیز حضور داشت.

نیکوکار یادآور شد: در بخش زنان نیز سال گذشته سه بانوی ایلامی در مسابقات آزاد شطرنج سریع سکوهای نخست را کسب کردند.

وی ادامه داد: خانم ها فائزه هاشمی، فاطمه درویشی و نسیم احمدی از ایلام به ترتیب مقام های اول تا سوم این مسابقات را در بخش آزاد کسب کردند.

رییس هیات شطرنج ایلام اضافه کرد: با شیوع کرونا فعالیت این رشته ادامه داشت و تمام مسابقات بصورت آنلاین با حضور بالای ورزشکاران انجام گرفت.

نیکوکار با بیان اینکه شطرنج بازان ایلامی بالاترین حضور در مسابقات آنلاین کشور را داشتند، افزود: در اسفند ماه ۹۸ همزمان با شیوع کرونا مسابقات کشوری یادبود شهید فتاحی پور برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات استان ایلام با بیشترین شرکت کننده رکورد تعداد بازیکن را شکست و ۴۳۱ بازیکن ایلامی در ۲ بخش زنان و مردان حضور داشتند.

نیکوکار با بیان اینکه مسابقات آنلاین همچنان در حال برگزاری هستند، گفت: در شهرستان های دهلران و دره شهر مسابقات شطرنج بصورت آنلاین برگزار و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

رییس هیات شطرنج ایلام یادآور شد: همچنین بهمن ماه سال گذشته خانه شطرنج شهرستان آبدانان افتتاح شد و هم اکنون مورد استفاده ورزشکاران قرار دارد.

نیکوکار همچنین به استعدادیابی در این رشته اشاره کرد و گفت: امسال استعدادیابی بصورت آنلاین صورت گرفت و ۱۲۰ نوآموز به شطرنج بازان استان افزوده شد و در صورت حفظ تنها ۵۰ نفر از این افراد می توان برای آینده این ورزش در استان با برنامه ریزی مناسب افق روشنی ترسیم کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار