وزیر آموزش و پرورش:
مجتمع دکتر نصیری یکی از پروژه های بزرگ سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۹۶۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 25 May 2021

به گزارش تابناک تهران، همزمان با سالرزو آزادسازی خرمشهر، آیین افتتاح مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه دکتر نصیری در منطقه ۱۰ شهر تهران برگزار شد.

این افتتاح با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.

لزوم اجرای سند تحول بنیادین برای تحقق گام دوم انقلاب

زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس در این مراسم اظهار کرد: تغییر اساسی رویکردها و ساختارها در آموزش و پرورش، لازمه تحول بنیادین در حوزه تعلیم و تربیت برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی در این مراسم در دیدار با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بر لزوم تغییر اساسی در رویکردهای حاکم بر آموزش و پرورش، مطابق با سند تحوّل بنیادین تأکید کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام گرفته توسط سازمان نوسازی مدارس در زمینه ساخت و تجهیز مدارس، با تأکید بر ضرورت توجه به مدارس مناطق محروم و حاشیه تهران، توجه به هماهنگی بین بخشی، در اجرای زیر نظام‌های سند تحول بنیادین را ضروری دانست.

لاجوردی در ادامه گفت: تلاش‌ها و اقدامات سازمان نوسازی مدارس کشور و ساخت مجتمع‌های تربیتی بر اساس زیرنظام «تأمین فضا، تجهیزات و فناوری» آنگاه به نتیجه مطلوب خواهد رسید که سایر بخش‌ها مانند بخش «تأمین نیروی انسانی و تربیت معلم» نیز، نقش خود را به درستی ایفا کنند.

مجتمع دکتر نصیری با ۱۳ هزار متر زیربنا یکی از پروژه‌های بزرگ سازمان نوسازی مدارس کشور

در این دیدار، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در زمینه احداث مجتمع‌ها و مدارس جدید، ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در رویکرد جدید این سازمان، مدارس و مجتمع‌ها بر اساس آخرین استانداردهای ساخت و تجهیزِ مدارس، طراحی و احداث می‌شوند، افزود: ساخت مدارس جدید التاسیس بر مبنای تحقیقات و پژوهش‌های انجام گرفته در نحوه ساخت مدارس در کشورهای مختلف، انجام گرفته است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد: تلاش می‌شود طراحی فضاهای آموزشی، با رویکردی خلاقانه و جامع انجام شود، به طوری که تمام فضاهای مورد نیاز مانند کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه، سالن اجتماعات، نمازخانه، محل ورزش و مانند آن در یک مجتمع موجود باشد.

رخشانی مهر احداث مدارس سبز را از دیگر اقدامات سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد و اضافه کرد: در این گونه مدارس تلاش می‌شود، مصرف انرژی و مدیریت منابع به شکل بهینه و بر مبنای حفظ محیط زیست، انجام شود.

وی در پایان یادآور شد: مجتمع دکتر نصیری که یکی از پروژه‌های بزرگ سازمان نوسازی مدارس کشور دارای ۱۳۰۰۰ متر زیربنا، ۵۴ کلاس درس، سالن ورزشی، کتابخانه، نمازخانه، ۱۴ کارگاه و آزمایشگاه و ۳ سالن اجتماعات است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این آیین با بیان اینکه امروز یک مدرسه افتتاح شده است و مدرسه از رفیع‌ترین بنیان‌ها و بناهایی است که آینده یک سرزمین در آن شکل می‌گیرد، عنوان کرد: وقتی مدرسه ساخته می‌شود یعنی زندگی شکل می‌گیرد و آینده تصویر می‌شود.

وی گفت: ما باید قدر مدرسه را بدانیم. هرچقدر در جامعه‌ای قدر مدرسه بیشتر شناخته شود پیشرفت میسرتر خواهد بود. ساخت مدرسه، ساخت زندگی و استمرار همه ساخت‌های دیگر است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما در مدرسه سازی گام‌های بلندی برداشتیم. طی سال های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هر روز ۲۸ کلاس درس به بهره برداری رسیده و اعتبارات نوسازی ۱۰ برابر و سهمش در مجموعه اعتبارات عمرانی کشور نزدیک به چهار برابر شده است. مشارکت خیران گسترش یافته و بیش از پنج برابر شده و نشان می‌دهد که جامعه ما این ضرورت را به خوبی درک کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار