معاون وزیر صمت گفت: فیروزکوه به عنوان شهر صنعتی در کشور معرفی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 25 May 2021

 

علی رسولیان معان وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست ستاد تسهیل ورفع موانع تولید اظهار کرد: خوشبختانه به‌رغم تحریم‌ها و با توجه به شیوع بیماری کرونا با کمک بخش خصوصی در بخش صنعت رشد ۸ درصدی داشتیم که می‌طلبد از تمام تلاشگران این عرصه به‌ویژه صاحبان صنایع تقدیر کرد.

وی با تأکید بر نگاه و توجه ویژه به تولید و ایجاد اشتغال گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مانع‌زدایی در مسیر تولید در کشور و ایجاد اشتغال پایدار باید با برنامه‌ریزی مناسب در تسهیل و تسریع این مهم بکوشیم.

۷۳ میلیارد تومان برای تأمین آب و برق

معاون وزیر صمت ادامه داد: در این راستا، ۷۳ میلیارد تومان برای اجرای طرح در حوزه تأمین آب و تخصیص آب پایدار همچنین درحوزه برق برای شهرستان فیروزکوه در نظر گرفته شد که تأمین اعتبار این طرح‌ها از منابع مالی سازمان تأمین می‌شود.

رسولیان در ادامه از معافیت مالیاتی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: به سرمایه‌گذارانی که پس از دریافت زمین بتوانند زودتر از موعد واحد تولیدی خود را به بهره‌برداری برسانند، ۳۰ درصد معافیت مالیاتی با فرصت ۶ ماهه برای بازپرداخت وام تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مشکل واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در مناطقی که مشکل واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، مزایده در این خصوص برگزار نخواهد شد.

فعالیت مجدد ۱۵۵۷ واحد تولیدی راکد در سال گذشته

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از فعالیت مجدد ۱۵۵۷ واحد تولیدی راکد در سال گذشته در کشور خبرداد و بیان کرد: ۳۱ واحد راکد و ۸ واحد تملیکی در شهرستان فیروزکوه وجود دارد که امیدواریم با حمایت رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان به زودی با رفع مشکلات این واحدهای صنعتی شاهد ازسرگیری فعالیت آن‌ها باشیم.

رسولیان بر حمایت از صنایع کوچک به‌ویژه کارگاه های تولیدی تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب، شرکت‌های دانش‌بنیان و افرادی ‌که توان مالی مناسبی ندارند را به ایجاد کارگاه‌های کوچک تشویق و ترغیب کنیم؛ باید به واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی کمک شود تا هرچه سریع‌تر آغاز به‌کار کنند.

وی در خصوص تخصیص آب از محل سد نمرود به شهرک‌های صنعتی فیروز‌کوه تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری نماینده مردم در مجلس این تخصیص در بازه زمانی مشخص هرچه سریع‌تر انجام شود تا با انجام این اقدامات مهم بتوانیم به زودی فیروزکوه را به عنوان شهر صنعتی در کشور معرفی کنیم.

احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت شهرک صنعتی امیریه فیروزکوه

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت شهرک صنعتی امیریه فیروزکوه خاطرنشان کرد: با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی و تأمین اعتبارات موردنیاز به زودی شاهد اجرایی و عملیاتی شدن این طرح در شهرستان فیروزکوه خواهیم بود.

زمین رایگان برای متقاضیان احداث نیروگاه برق chp

رسولیان از واگذاری زمین به واحدهای صنعتی که متقاضی احداث نیروگاه برق chp هستند، خبر داد و عنوان کرد: این سازمان آمادگی دارد به متقاضیانی که قصد احداث نیروگاه chp در شهرک صنعتی دارند، زمین رایگان واگذار کند.

وی با اشاره به قطعی‌های اخیر برق در ‌کشور بیان کرد: در این رابطه مکاتبات متعددی با وزارت نیرو انجام شد تا با برنامه‌ریزی مناسب از بروز خسارت‌های احتمالی به واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از طراحی سامانه هوشمند برای متقاضیان احداث واحدهای تولیدی خبر داد و اضافه کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی بنا داریم تا با ایجاد و طراحی سامانه هوشمند روند بروکراسی اداری را کاهش بخشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار