قهرمان قهرمانان پرورش‌اندام جهان درباره مضرات مکمل‌های غیرمجاز با اشاره به برخی مرگ‌ها بر اثر مصرف مکمل‌های غیرمجاز گفت: رشد بافت عضلات باید میلیمتر به میلیمتر صورت پذیرد و امکان ندارد بافت عضلات هر ماه یک سانت اضافه شود.
کد خبر: ۹۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 18 September 2015
علی تبریزی قهرمان قهرمانان پرورش اندام جهان درباره مضرات مکمل‌های غیرمجاز و داروهای نیروزا که در ورزش پرورش اندام مورد مصرف قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ورزش بدنسازی با رشته‌های ورزشی دیگر فرق می‌کند و مانند برخی رشته‌های ورزشی نمی‌توان به سرعت به تاکتیک‌های آن دسترسی پیدا کرد و جهشی در چنین ورزشی رشد کرد. 
وی ادامه داد:‌ در ورزش پرورش اندام باید دو مقوله سابقه و سال تجربه ورزشکار مورد توجه قرار گیرد مثلاً یک ورزشکار حداقل 8 تا 10 سال زمان می‌برد تا به عرصه قهرمانی پا بگذارد. 
قهرمان قهرمانان پرورش اندام جهان با اشاره به اینکه ما خود نیز این مراحل را گذراندیم، گفت: رشد بافت عضلات به سرعت امکانپذیر نیست و باید میلیمتر به میلیمتر اضافه شود و این یعنی آنکه امکان ندارد بافت عضلات هر ماه یک سانت اضافه شود چون غیرقابل امکان است. 
تبریزی که در یک برنامه تلویزیونی درباره مکمل‌های غیرمجاز و داروهای نیروزا صحبت می‌کرد، تصریح کرد: بنابراین تغذیه خوب، استراحت مناسب و همچنین استفاده از مکمل‌های مورد تایید وزارت بهداشت و فدراسیون‌های ورزشی و در نهایت مشاوره از پزشکان بسیار در امر ورزش پرورش اندام اهمیت دارد. 
وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر سودجویان به دلیل استقبال جوانان از ورزش پرورش اندام رو به سوءاستفاده‌هایی در زمینه‌ مکمل‌های غیرمجاز و تقلبی کردند که آسیب‌های زیاد و جدی به افراد وارد شده است به طوریکه برخی از این افراد سرنوشت‌شان با مرگ عجین شد و ما این آمارها را داریم. 
قهرمان قهرمانان پرورش اندام جهان خاطرنشان کرد: براین اساس توصیه می‌شود ورزشکاران پرورش اندام از مکمل‌های مورد تایید وزارت بهداشت و مورد اصالت استفاده کنند. همچنین خوشبختانه وزارت ورزش و بهداشت در این باره و در برنامه‌های جدید به خوبی ورود کردند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار