مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داروخانه ها و دیگر موسسات پزشکی به دلیل اینکه قوانین خاص دارند، مشمول نظام صنفی نیستند و مستثنی شده اند.
کد خبر: ۹۶۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 23 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر ژیلا محسنی افزود: وقتی داروخانه ها از وزارت بهداشت پروانه تاسیس دریافت می کنند دیگر نیازی به دریافت پروانه خاص صنوف دیگر نیستند، داروخانه ها و دیگر موسسات پزشکی به دلیل اینکه قوانین خاص دارند مشمول نظام صنفی نیستند و مستثنی شده اند.
وی یادآورشد: نقش داروساران به این دلیل در حوزه آرایشی و بهداشتی می تواند مهم باشد که تنها دانش آموختگان دانشگاهی هستند که دروس تخصصی فرآورده های آرایشی و بهداشتی را در دوران تحصیل گذرانده اند و براحتی می تواند زیر نظر داروسازان ارائه شود.
وی تاکید کرد: طبق قانون و مجوزی که به منظور تاسیس داروخانه‌ صادر می‌شود، داروخانه محل عرضه دارو، شیرخشک، مکمل‌های دارویی، فرآورده‌های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی است.
دکتر محسنی ادامه داد: داروخانه ها از سال ۱۳۳۴ که برای اولین بار قانون مقررات امور پزشکی و دارویی تدوین شد، داروخانه ها مجاز به فروش دارو، محصولات بهداشتی و آرایشی، مکمل های غذایی و لوازم پزشکی مصرفی هستند و این قانون هر ۴ سال یکبار بازنگری می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار