مدیرکل ورزش و جوانان قم، گفت: تمام اماکن ورزشی استان از جمله اماکن سرپوشیده و روباز از اول خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداکثر ۳۰ نفر مجاز به فعالیت خواهند بود.
کد خبر: ۹۶۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 22 May 2021

به گزارش تابناک قم، رسول منعم با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: به منظور حمایت وتداوم فعالیتهای  جامعه  ورزشی استان به موجب ابلاغ مصوبه جدید کشوری مقرر گردید اماکن ورزشی با حداکثر ۳۰ نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت باشند.

وی با تقدیر از همراهی جامعه ورزشی استان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ادامه داد: همانگونه که تاکنون جامعه ورزشی استان در همراهی با ستاد استانی مقابله با کرونا نهایت همکاری را داشته، انتظار می‌رود این همراهی تا ریشه‌کنی ویروس ادامه داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با اشاره به تعطیلی چندباره باشگاه‌ها و اماکن ورزشی این استان به دلیل شیوع کرونا گفت: با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا در کشور، باشگاه‌های ورزشی متحمل بیشترین خسارت‌ها در این ایام شده‌اند.

منعم، تغییر گروه بندی اماکن ورزشی از گروه ۳ به گروه ۲ را از جمله مطالبه‌های مهم جامعه ورزشی دانست و ادامه داد: تغییر گروه بندی اماکن ورزشی در راستای پیگیری‌های مکرر حضوری و کتبی از مراجع استانی و کشوری همچنان درخواست این اداره کل بوده و پیگیریهای لازم در این زمینه نیز در حال انجام است.

مدیر کل وزرش و جوانان قم ضمن تاکید بر تشدید بازرسی‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: هیات‌های ورزشی مکلف هستند تا از وضعیت باشگاه‌های مرتبط با آن رشته ورزشی به صورت مستمر مطلع و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی اهتمام جدی تری داشته باشند.

 وی ادامه داد: با وقوع پیک‌های اولیه شیوع کرونا، تسهیلاتی برای جبران بخشی از این خسارت‌ها به باشگاه‌داران،‌مربیان و ورزشکاران تخصیص و پرداخت شد که به دلیل تعطیلی مجدد اماکن ورزشی با شیوع موج جدید کرونا، پیگیری پرداخت تسهیلات بانکی و بخشودگی اجاره اماکن ورزشی مجددا در دستور کار قرار گرفته‌است.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود و از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری با کنترل نسبی شیوع این ویروس، وارد شرایط نارنجی شد.

بر اساس دستورالعمل ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت تمامی اماکن ورزشی اعم از رشته های پر برخورد و یا کم برخورد و همچنین فضاهای سرپوشیده ، روباز و استخرها از ۲۳ فروردین ماه سال جاری ممنوع شده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار