مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشترین روزهای یخبندان استان سمنان در سال گذشته مربوط به رضوان در شهرستان میامی با ۱۰۴ روز و کمترین روزهای یخبندان مربوط به ایوانکی در گرمسار با ۲۶ روز بود.
کد خبر: ۹۶۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 21 May 2021

رضوان با تجربه ۱۰۴ روز رکورد دار یخبندان در استان سمنان است

 

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی  ابراز داشت:  کمترین دمای ثبت شده در استان سمنان سال گذشته مربوط به رضوان با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشترین دما در تابستان و مربوط به ایوانکی در گرمسار با دمای ۴۳.۴ درجه سانتیگراد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: میزان دما و بارش و سرعت وزش باد ثبتی گزارش شده مربوط به ایستگاه‌های هواشناسی در هر منطقه و همان نقطه است.

وی بیان کرد: بیشترین سرعت وزش باد در سال گذشته مربوط به دامغان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت و کمترین سرعت وزش باد مربوط به بیارجمند با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت بود.

وی یادآور شد: بیشترین بارندگی در سال گذشته مربوط به رضوان با ۴۴۴.۲ میلیمتر و کمترین بارندگی مربوط به دامغان با ۱۳۴.۵ میلیمتر بود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: در مجموع تنها ۳۸ درصد نیاز سال آبی استان در پی بارندگی‌ها از ابتدای مهر گذشته تا اوایل اردیبهشت امسال تامین شد که این میزان مناسب نیست.

وی اضافه کرد: سمنان با کاهش ۵٢ درصدی میانگین بارش، از ابتدای مهر ٩٩ تا اوایل اردیبهشت امسال نسبت به بلندمدت، هفتمین استان خشک کشور است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: میانگین بارندگی کشور در سال زراعی جاری از ابتدای مهر ٩٩ تاکنون  ۱۱۲.۶ میلیمتر است و این در حالی است که میانگین بارندگی در این مدت در استان سمنان ۵۱ میلیمتر بوده است. 

اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار