معاون امور مالیاتی همدان با اعلام اینکه شرکت گاز همدان ۳ میلیارد تومان عوارض پرداخت کرده است، گفت: به کارگیری پیمانکاران غیربومی سبب خروج سهم مالیات شهرداری‌ها از استان همدان می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 19 September 2015
معاون امور مالیاتی همدان با اعلام اینکه شرکت گاز همدان ۳ میلیارد تومان عوارض پرداخت کرده است، گفت: به کارگیری پیمانکاران غیربومی سبب خروج سهم مالیات شهرداری‌ها از استان همدان می‌شود.

به گزارش تسنیم ، محمد دلشادی در دومین همایش شهرداران استان همدان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه ملایر برگزار می‌شد، اظهار داشت: پرداخت سهم شهرداری‌ها از مالیات براساس قانون بوده و ضریب جمعیتی در پرداخت این تسهیلات بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس ماده ۱۲۳ برنامه پنجم، عوارض مالیاتی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان‌ها توزیع می‌شود، افزود: تمامی عوارض مالیاتی که به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود براساس قانون بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دلشادی از پرداخت سه میلیارد تومان عوارض توسط شرکت گاز استان همدان خبر داد و گفت: شرکت مخابرات استان همدان نیز امسال ۵۶۰ میلیون تومان عوارض پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: وقتی پیمانکاران غیربومی در استان همدان مشغول به کار شده و پروژه‌های استانی را اجرایی می‌کنند مالیات خود را در شهرهای خود پرداخت کرده و این امر سبب می‌شود تا سهم شهرداری‌ها از مالیات کاهش یابد.

معاون امور مالیاتی استان همدان عنوان کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌های استان همدان پروژه‌های عمرانی خود را به پیمانکاران بومی واگذار کنند تا از این طریق از خروج پول از همدان جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان همدان از توزیع آسفالت یارانه‌ای بین ۱۱ شهرداری همدان خبر داد و گفت: سهمیه سال ۹۴ آسفالت استان همدان به شهرداری‌ها پرداخت شده است.

مسعود عسگریان با اشاره به مصوبات هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌ها در زمینه نحوه خرید قیر و تولید آسفالت گفت: به سازمان تکلیف شد تا نسبت به دریافت وام و خرید قیر به صورت یکجا اقدام کند که این اتفاق پس از هماهنگی ۱۱ شهرداری متقاضی ۲۷ اسفند سال گذشته اتفاق افتاده و از اواخر فروردین ماه آسفالت در اختیار شهرداران قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه بیشتر شهرداری‌ها سهمیه خود را دریافت کرده و سهمیه مازاد تولید شده بین شهرداری‌های متفاضی توزیع شده است، عنوان کرد: براساس تاکید هیئت مدیره آسفالت باید با نرخ مناسبی در اختیار شهرداران قرار می‌گرفت که در این راستا ۱۰ درصد تخفیف نیز به شهرداری‌ها داده شد.

مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان همدان بیان کرد: دو میلیارد تومان وام از بانک شهر دریافت کرده که به صورت ۹ ماهه بوده و هر سه ماه باید سود بانکی آن را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: با تمام هزینه‌ها و فعالیت‌های انجام شده منابع خوبی برای ادامه همکاری و تهیه آسفالت برای شهرداری‌های همدان مهیا شده که می‌تواند در تامین آسفالت شهرداری‌ها موثر باشد.

عسگریان اظهار داشت: با وجود تاکید اعضای هیئت مدیره بر تحویل رایگاه آسفالت به شهرداری‌ها تاکید داشتند اما شهرداران بدانند که مالیات بر ارزش افزوده آن را با وجود مکاتبات بسیار با امور مالیاتی برای پرداخت نکردن، باید پرداخت شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار