رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از بررسی نزدیک به ۴۰ هزار خودروی ‏سنگین طی سال ۹۹ توسط مراکز مجاز معاینه فنی در سراسر استان خبر داد‎.
کد خبر: ۹۵۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 27 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه یکی از اقدامات ارتقای کیفی تردد‌ها در جاده‌ها، رسیدگی و نظارت به خودرو‌های حمل و نقل سنگین است، تاکید کرد: ۳۹ هزار و ۳۴۸ دستگاه خودروی سنگین در سال ۹۹ به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

او افزود: از آنجا که یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده‌ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری است، حساسیت و دقت نظر ویژه‌ای بر روی تأیید صلاحیت فیزیکی و ایمنی خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی و باربری استان سمنان وجود دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه ۵۱ درصد از ناوگانی که به این مراکز مراجعه کرده و در مراجعه اول با تست‌های انجام شده موفق به اخذ برگه سلامت معاینه فنی شده‌اند، ابراز داشت: مراکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در واقع ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل و نقل عمومی را مد نظر قرار می‌دهند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار