رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار خانه بهداشت عشایری در چهار شهرستان عشایرنشین این استان در سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 26 April 2021

توسعه خدمات بهداشتی در مناطق عشایرنشین استان/آخرین آمار کرونایی‌ها در علوم پزشکی سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر نوید دانائی اظهار کرد: این خانه‌های بهداشت عشایری در شهرستان‌های مهدیشهر، آرادان، دامغان و سرخه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی توسعه خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی و عشایری را از برنامه‌های امسال این دانشگاه برشمرد و افزود: با احداث و فعال‌سازی این مراکز خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق افزایش می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کووید19 در 6 شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه گفت: 40بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 24 هزار و 306 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از پنجم الی 6اردیبهشت‌ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 40 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به‌این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به پنح هزار و 691 نفر رسیده است.

دکتر دانایی خاطرنشان کرد: علاوه بر این 18هزار و 615 بیمار نیز به صورت سرپایی رز بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه  شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به چهار هزار و 752 نفر رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع:  ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار