انتخابات ۱۴۰۰ به گفته مردم سمنان فرصتی برای ایجاد شور و نشاط در آستانه قرن جدید است و شهروندان با نگاهی ملی و منطقه‌ای چشم انتظار مشارکت در ٢ انتخابات برای زمینه‌سازی هرچه بیشتر توسعه هستند.
کد خبر: ۹۵۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 26 April 2021

آمادگی سمنانی‌ها برای مشارکت در انتخاباتی سرنوشت‌ساز

 

به گزارش تابناک سمنان در آستانه انتخاباتی دیگر و شور و حال مشارکت در تعیین سرنوشت چهار سال از تاریخ کشورمان قرار داریم‌. انتخابی که نه تنها سرنوشت کشور، از طریق انتخابات ریاست جمهوری، بلکه سرنوشت مدیریت بسیاری از مسایل اجتماعی و فرهنگی نقاط مختلف ایران اسلامی، از طریق انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رقم می‌زند.

در چنین روزهایی، هر نوع گپ و گفتی در بین مردم در نهایت به موضوع انتخابات ختم می‌شود و مردم پرشور و با دقت در این خصوص اظهار نظر می‌کنند.

انتخابات ۱۴۰۰، عرصه را برای تعیین سرنوشت کشور برای سال‌های ابتدایی قرن جدید فراهم می‌کند و این بدان معناست که می‌توان قرن جدید را با امید و خوش‌بینی بیش از پیش رقم زد.

نباید کشورمان را به حال خود رها کنیم

یکی از شهروندان سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: رای من به نامزدهای نهایی بستگی دارد و اگر شخصی برنامه‌های مورد نظر من را داشته باشد، نامزد مورد انتخاب من خواهد بود.

مریم تبیانیان گفت: معتقدم تا جای ممکن نباید کشورمان را به حال خود رها کنیم و با رای ما، قدرت مردم در اداره کشور به اثبات می‌رسد.

وی در خصوص معیارهای یک رئیس جمهور موفق گفت: رئیس جمهور باید سیاستمدار باشد، با تفکر و تدبیر عمل کند، برنامه‌های منطقی به ویژه در زمینه اقتصادی مطرح کند و کابینه و مسئولان دولتی شایسته‌ای انتخاب کند.

تبیانیان گفت: اگر در مناظره‌های ریاست جمهوری نامزدی را با این ویژگی‌های بیابم، حتما به او رای می‌دهم.

تفرقه‌ و بازی جناح‌های سیاسی ممنوع

شهروند دیگر سمنان درگفت و گو با ایرنا، مشارکت خود در انتخابات را حتمی عنوان کرد و گفت: می‌خواهم در تعیین سرنوشت خودم و کشورم نقشی هرچند کوچک داشته باشم، بنابراین حتما در انتخابات شرکت می‌کنم.

علیرضا موحدی گفت: به کسی رای می‌دهم که دلسوز مردم باشد و صادقانه به مردم خدمت کند و مهم‌ترین موضوع، مدیریت صحیح اقتصادی است.

وی افزود: همچنین مهم است که رئیس جمهوری از تفرقه‌ و درگیری با جناح‌های سیاسی دوری کند و بدون هیچ حاشیه‌ای بر امور مملکت تمرکز کند.

موحدی ادامه داد: شاید لازم است نظارت‌ها بر پاکدستی مسئولان دولتی و غیردولتی بیشتر باشد زیرا حتی خبر اختلاس و دزدی بر افکار عمومی تاثیر منفی دارد.

وی افزود: دولت‌ها در کنار ویژگی‌ها و رویکردهای خود باید مدیریت اقتصادی و سیاست‌های خارجی را هوشمندانه‌تر اتخاذ کنند که مردم در تنگنا قرار نگیرند.

با رفع ضعف مدیریت می‌توان تحریم‌ها را بی‌اثر کرد

شهروند دیگری از سمنانی نیز در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: لازم است رئیس جمهور به وعده‌های خود عمل کند و از دادن وعده‌ای که توانایی و امکان تحقق آن را ندارد بپرهیزد.

مجید کاشفی گفت: مردم از نظر اقتصادی بسیار تحت فشار هستند؛ باید کسی به فکر حل مشکلاتشان باشد و ما همواره به همین امید رای داده‌ایم.

وی افزود: معتقدم تحریم‌ها در شرایط اقتصادی سخت فعلی بی‌تاثیر نیست اما گاهی مدیریتِ بهتر می‌تواند در برخی زمینه‌ها اثر منفی تحریم‌ها را کمرنگ کند.

به جوان انقلابی و جهادگر رای می‌دهم

خانم دیگری از اهالی سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: حتما درانتخابات شرکت می‌کنم و طبق گفته رهبر معظم انقلاب،  به جوانی انقلاب و جهادگر رای می‌دهم.

فاطمه بندری بیان کرد: از رئیس جمهور آینده توقع دارم صادق باشد و درتصمیم‌هایش به جز مصلحت مردم و کشوربه چیز دیگری نیندیشد.

وی افزود: هر رئیس جمهوری اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کند حتما موفق می‌شود و موجبات سعادت و آسایش مردم را فراهم می‌کند.

در دولت تدبیر و امید شفافیت وجود داشت

شهروندی دیگری از سمنان به خبرنگار ایرنا ابراز داشت: مشارکت من درانتخابات بستگی به نامزدهای نهایی دارد و اگر نامزدی معیارهای مورد نظر من را داشته باشد حتما به او رای می‌دهم.

فاطمه جمشیدی بیان کرد: به کسی رای می‌دهم که وعده‌های منطقی و شدنی بدهد و مطمئن هستم که به وعده‌های خود عمل می‌کند.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز و مثبت دولت تدبیر و امید این بود که صداقت و دروغ به راحتی از هم قابل تشخیص بود و می‌توانستیم به سخنان صادقانه اعتماد کنیم.

جمشیدی گفت: همچنین از اقدامات مثبت دیگر این دولت، افزایش فضاها و امکانات بهداشتی و درمانی بود که در دوران کرونا بسیار کارآمد و مفید بود.

وی بیان کرد: فضاهای فرهنگی و هنری نیز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گسترده‌تر شد و می‌توان انتظار داشت رئیس جمهور آینده نیز از توجه به این موارد در کنار مدیریت بهتر اقتصادی غافل نماند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار