معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان همزمان با کشور به صورت مجازی باید از سوی خانواده‌ها پیگیری شود.
کد خبر: ۹۵۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 13 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان بنا به شرایط همه گیری ویروس کرونا و در جهت کاهش نگرانی‌های مراجعه حضوری، به صورت برخط در دسترس خانواده‌ها است.

او یادآور شد: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ ساله همانند سال‌های گذشته در استان سمنان همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: معاونت مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی در راستای رسالت خود در زمینه ارائه خدمات مشاوره، مانند مشاوره تلفنی و حضوری، تلاش می‌کند دسترسی همگان به این گونه خدمات را افزایش دهد.

ایمانی بیان کرد: بر این اساس از جمله وظایف این معاونت، مداخلات به هنگام برای شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به انواع آسیب‌های روانی و بهبود سلامت روان است و از این رو مداخله زودهنگام دوران کودکی در اولویت برنامه‌ها است.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان تاکید کرد: اختلال‌های اضطرابی دوران کودکی به دلیل ماهیت خود، کمتر از شیوه‌های واقعی تشخیص داده می‌شوند و به همین نسبت کمتر درمان دریافت می‌کنند که می‌تواند مایه بروز بیماری‌های از جمله افسردگی، مصرف مواد مخدر، سکوت انتخابی و بیماری‌های جسمی شوند و توجه به این امر از بار بیماری روانی در جامعه می‌کاهد.

او ادامه داد: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ ساله به همین منظور همانند سال‌های گذشته در استان سمنان همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است و بنا به شرایط همه گیری ویروس کرونا و در جهت کاهش نگرانی‌های مراجعه حضوری، به صورت برخط اجرا می‌شود و والدین می‌توانند مطابق با راهنمایی سامانه، به ارزیابی رفتار و خلق و خوی کودک خود بپردازند و در صورت تشخیص به عنوان کودک مشکوک به اضطراب بالا، به مراکز مشاوره ارجاع خواهند شد.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: خانواده‌ها در ابتدا وارد سایت http://moshavereh.behzisti.gov.ir شوند و روی لینک ثبت نام کلیک و مراحل آن را تکمیل کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار