با توجه به اعلام مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان در خصوص قرارگرفتن چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی اصناف و کسبه ملزم به رعایت محدودیت های کرونایی شدند.
کد خبر: ۹۵۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵ 10 April 2021

به گزارش تابناک سمنان مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان با اشاره به قرارگیری چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی، گفت: واحدهای صنفی مربوط به دسته‌بندی گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی، در صورت فعالیت به مدت ۲ هفته پلمب می‌شوند.

 از هشت شهرستان استان سمنان، چهار شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که واحدهای صنفی تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید در مدتی که شهرها در وضعیت قرمز قرار دارند فعالیت کنند.

 بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، شهرستان‌های سمنان ، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز قرار دارند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان اظهار داشت: دستورالعمل ممنوعیت فعالیت برای واحدهای صنفی گروه‌های ۲، سه و چهار در استان سمنان در حال ابلاغ است.

 نظارت بر رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف به منظور مبارزه با شیوع کرونا با جدیت دنبال و با افراد خاطی نیز برابر قانون رفتار می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان از واحدهای صنفی خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی برای مبارزه با ویروس کرونا و تأمین سلامت جامعه بیش از پیش همراهی کنند.

مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل مکان های برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

چهار شهرستان از هشت شهرستان استان سمنان شامل سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار، بنا به اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود، از لحاظ شیوع کرونا از هجدهم فروردین به رنگ‌بندی قرمز تغییر کرد.

۲۴۴ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۰ هزار و ۹۴۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار