رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: تصویب طرح راهبردی و عملیاتی پنج ساله شهر سمنان در این دوره از شورای اسلامی این شهر، آینده شهر و طرح‌های اجرا شده را بیمه می‌کند و این طرح بعد از تصویب، مبنای کار شورای اسلامی شهر و شهرداری آینده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 06 April 2021

مرکز پژوهش و همایش شورای اسلامی شهر سمنان افتتاح شد

 

به گزارش تابناک سمنان سیدمسعودسیادتی در خصوص تضمین آینده بناهای تاریخی بازسازی شده در شورای اسلامی پنجم شهر سمنان گفت: در طرح راهبری و عملیاتی پنج ساله شهر سمنان جایگاه بناها و آثار تاریخی نیز مشخص شده است.

وی افزود: وقتی شورای اسلامی فعلی شهر سمنان طرح‌هایی را آغاز یا افتتاح می‌کند، اگر شورای بعدی آن را نپسندد و تغییر دهد موجب بی‌نظمی و هدررفت بودجه شهر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان توصیه کرد: کسانی که قصد دارند در حوزه مدریت شهری آینده فعالیت کنند، حتما طرح راهبردی و عملیاتی شهر را مطالعه کنند زیرا این طرح در نهایت با کمتر از ۱۰ درصد تغییر تصویب می‌شود.

سیادتی ادامه داد: مردم شهر نیز وقتی شیرینی زنده شدن میراث تاریخی را ببیند در آینده اجازه تخریب یا بی‌اهمیتی به این بناها را نمی‌دهند و منتخبان شهر باید بر اساس رای و سلیقه مردم عمل کنند.

وی بیان کرد: هدف اولیه فقط احیای بناهای تاریخی به عنوان میراث معنوی شهر بود اما در ادامه برای اینکه این بناها دوباره درگیر فرسودگی نشوند، باید مورد استفاده قرار بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه شهر به انواع مختلف فعالیت های اجتماعی نیاز دارد گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان اولین فعالان اجتماعی حق استفاده از بناهای تاریخی شهر را دارند و در صورت داشتن طرح‌های توجیهی مناسب می‌توانند از این بناها استفاده کنند.

سیادتی گفت: همچنین این بناها می‌توانند در طرح های درآمدزا مانند موزه یا بومگردی استفاده شوند و به طور مثال موزه مشاغل و حِرَف سنتی سمنان گزینه مناسبی است.

وی درخصوص همکاری دستگاه‌های اجرایی با طرح‌های شهرداری گفت: برخی دستگاه‌ها در تلاش برای همراهی هستند اما قوانینشان باعث محدودیت می‌شود ولی درکل لازم است دستگاه‌های اجرایی سمنان سرعت عمل بیشتر و حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان ادامه داد: برخی دستگاه‌ها نیز اراده‌ای به همکاری با طرح‌های شهری ندارند و مانع تراشی می‌کنند.

سیادتی افزود: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان نیز توقع می‌رفت مسائل مربوط به زمین‌های ۵۲ هکتاری که متعلق به تاسیس شهرک خدماتی آسیا است حل شود اما عدم هماهنگی‌ها این اجازه را نداد.

وی افزود: مدیریت شهری از محل درآمدی که در این شهرک ایجاد می‌شد برنامه‌ریزی می‌کرد و توقف آن، تحقق و پیشبینی بودجه موردنظر را دچار مشکل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در پایان گفت: طرح هوافضا به عنوان یک مرکز فعال شهری در صورت اجرا محرومیت‌های خدماتی مسکن مهر را برطرف می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار