مهدی حاجیان:
سخنگوی ناجا از ١۶ اولویت پلیس در سال ١۴٠٠ خبر داد و گفت: هوشمند سازی پلیس با استفاده از فناوری‌های نوین اولین اولویت نیروی انتظامی در سال جاری است.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 30 March 2021

مهدی حاجیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: نیروی انتظامی بر اساس وظایف خود در سال ۱۴٠٠ شانزده اولویت را در دستور کار قرار داده است که این اولویت‌ها ابلاغ گردیده، اولویت اول موضوع هوشمند سازی پلیس با استفاده از فناوری‌های نوین است تا بتوانیم ماموریت‌های اصلی خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و اولویت‌های نیروی انتظامی برای تحقق شعار سال پیش بینی شده، خاطر نشان کرد: امید است با ایجاد فضا و بستر امن، توسعه و رونق اقتصادی ایجاد شود به علاوه مبارزه جدی با قاچاق کالا در دستور کار قرار دارد، همچنین نیروی انتظامی برای تحقق شعار سال کارگروه و کمیته‌هایی را تشکیل داده که در آن وظایف پلیس‌های تخصصی مشخص می‌شود، در واقع نیروی انتظامی تمام موانع تولید را در چارچوب قانون، رفع و پشتیبانی می‌کند و از تولید با ایجاد یک بستر امن برای سرمایه گذاری، توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به کشور کمک می‌گیرد.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا تردد‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و تا کنون بیش از صد و هشتاد و چهار میلیون تردد داشته ایم که نسبت به سال گذشته حدود ۸۹ درصد افزایش داشته است و به تبع آن تصادفات جرحی و خسارتی و فوتی نیز افزایش یافته، تصادفات منجر به فوت تا کنون حدود ١٩ درصد و تصادفات خسارتی ۸٠ درصد افزایش داشته است. نیروی انتظامی بر اساس رنگ بندی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برخورد می‌کند که مطابق با آن به شهر‌های نارنجی ابلاغ شده ظرف ۷۲ ساعت مکان را ترک کنند و برای ترک شهر‌های قرمز بازه زمانی به آن‌ها داده شده که در صورت عدم ترک محل، پلیس آن‌ها را اعمال قانون خواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه عملکرد نیروی انتظامی در استان کرمانشاه عملکرد بسیار مطلوبی است، خاطر نشان کرد: همکاران با جدیت حضور دارند و استان کرمانشاه یکی از استان‌های بسیار امن است که از نظر انتظام بخشی ارزیابی بالایی کسب کرده است.

وی افزود: فرماندهی نیروی انتظامی ابلاغ کردند که خودرو‌های دارنده بیش از یک میلیون تومان جریمه، نسبت به پرداخت جرائم اقدام کنند، با این وجود پرداخت‌ها به تعویق افتاده است، همچنین خودرو‌هایی که اقدامات حادثه ساز انجام داده یا موتور سیکلت‌هایی که مزاحمت ایجاد می‌کنند، اعمال قانون خواهند شد. در خصوص اعمال محدودیت‌های شبانه هم تغییراتی داشته ایم که ساعت محدودیت‌ها از ٢١ به ساعت ٢٢ تا ۳ بامداد تغییر کرده است.

حاجیان تاکید کرد: توصیه می‌کنم همه افرادی که در استان‌های نارنجی یا قرمز حضور دارند ظرف ۷۲ ساعت نسبت به ترک آن محدوده اقدام کنند تا پلیس مجبور به اعمال قانون نشود چرا که هدف پلیس امنیت و سلامت مردم است، به همین خاطر شعار امسال امنیت و سلامت قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار