نوید دانایی خبرداد؛
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری دو بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در اولین روز فروردین در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 21 March 2021

۳ طرح آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه ضمن تبریک نوروز و سال جدید خورشیدی اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 18 هزار و 442 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در این بیش از یک سال 13 هزار و 692 بیمار نیز به صورت سرپایی در شهرستان‌های 6گانه تحت‌پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

نوید دانایی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته و از 30 اسفند ماه 1399 تا اول فروردین ماه 1400 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و 750 نفر رسیده است .

دانایی ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به چهار هزار و 23 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنین یادآوری کرد: در روز گذشته و در آخرین روز سال 99 نیز هشت بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در شش شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی شدند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح یک آزمایشگاه ویروس‌شناسی در شهر سمنان خبر داد و گفت: آیین افتتاح آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان روز سوم فروردین‌ماه با حضور مسئولین استانی، برگزار می‌شود. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار