ثبت ملی طرح های مهدیشهر؛
تابناک سمنان:  رحمان فرمانی رئیس میراث فرهنگی شهرستان مهدیشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در همین راستا میراث فرهنگی شهرستان مهدیشهر به دنبال ثبت ملی طرح‌ها و نقوش فرش خودرنگ به نام این شهرستان‌ است.
کد خبر: ۹۴۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 13 March 2021

 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه این طرح تدوین و به میراث فرهنگی استان ارائه شده افزود: شهرستان مهدیشهر از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فرش دستبافت و خصوصا فرش خودرنگ برخوردار است.

وی از شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها به عنوان عاملی مهم در توسعه شهرستان نام برد و اضافه کرد: جدای از این، توسعه صنعت پردرآمد گردشگری به حفظ مواریث، آداب و رسوم ، فرهنگ و داشته‌های غنی فرهنگی این شهرستان کمک شایانی می‌کند.

رحمان فرمانی بر ضرورت معرفی بیش از پیش فرش خودرنگ به عنوان یک فرش منحصر به فرد تاکید و تصریح کرد: طرح معرفی "مهدیشهر، شهر ملی فرش خودرنگ" به صورت جدی از سوی میراث فرهنگی در حال پیگیری است.

فرمانی با بیان اینکه مهدیشهر از تنوع و غنای فرهنگی بالایی برخوردار است ادامه داد: در کنار مطرح شدن مهدیشهر به عنوان شهر ملی فرش خودرنگ، معرفی این شهرستان به عنوان شهر خلاق غذا نیز می‌تواند زمینه توسعه بیش از پیش گردشگری در این شهرستان را فراهم کند چرا که بهره‌مندی این شهرستان از بیشترین مواد لبنی و مشتقات شیر توسط عشایر ایل سنگسری، فرصت خوبی برای توسعه گردشگری فراهم کرده است.

وی از برگزاری هر ساله جشنواره ملی ایل سنگسر به عنوان یک ظرفیت ویژه نام برد و اظهار کرد: این جشنواره سال گذشته به صورت باشکوهی برگزار و دستاوردهای زیادی داشت. اگرچه امسال به دلیل همه‌گیری کروناویروس این جشنواره در موعد مقرر برگزار نشد اما در آینده برپایی جشنواره ملی عشایر ایل سنگسر می‌تواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار