رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مزاحم اینستاگرامی، با انگیزه انتقام به دلیل اختلافات خانوادگی، با هوشیاری پلیس گرمسار دستگیر شد.
کد خبر: ۹۴۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 09 March 2021

 

مزاحم اینستاگرامی با انگیزه اختلافات خانوادگی در گرمسار دستگیر شد

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ حسین صادقی به خبرنگاران اظهار داشت: پلیس در پی دریافت شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی به وسیله افراد ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام، متهم را در گرمسار دستگیر کرد.
وی ادامه داد: با تشکیل پرونده در زمینه مزاحمت اینترنتی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا شهرستان گرمسار قرار گرفت.
صادقی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته به وسیله تیم کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و با ساخت آیدی‌های مختلف با ارسال پیام، به مزاحمت برای شاکی پرونده در فضای مجازی اقدام می‌کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی به وسیله کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی، متهم شناسایی و طبق دستور مقام قضایی در پلیس فتا گرمسار حضور یافت.
صادقی بیان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.
وی یادآور شد: متهم اختلافات خانوادگی را دلیل ایجاد حساب های‌ کاربری مختلف در شبکه اجتماعی اینستاگرام و مزاحمت برای شاکی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه متهم برای رسیدگی به اتهامات و اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه، از نظر قانون جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
صادقی اظهار داشت: بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت ‌مخابرات، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.
️رئیس پلیس فتا استان سمنان به کاربران توصیه کرد: روزانه برخی از افراد در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی برای کاربران مزاحمت ایجاد  و به توهین، افتراء و فحاشی اقدام می‌کنند و اگر کاربران در فضای مجازی حریم خصوصی را رعایت نکنند و هرگونه اطلاعاتی از زندگی شخصی خود در اختیار دیگران بگذارند، احتمال اینکه در معرض مزاحمت‌های اینترنتی قرار بگیرند، وجود خواهد داشت.
شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست خود را ثبت نمایند. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار