استاندار سمنان با تاکید بر تسریع در روند مرمت و تغییر کاربری کاروانسرای عباسی این شهر گفت: اجرای این طرح مغایرتی با قانون ندارد و اجرای قانون نباید سبب تاخیر در اجرای مطالبات مردم درباره این بنای تاریخی شود.
کد خبر: ۹۴۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ 07 March 2021

استاندار:ساماندهی کاروانسرای سمنان با بهانه اجرای قانون به تاخیر نیفتد

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست  بررسی وضعیت کاروانسرای شاه‌ عباسی سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری با بیان اینکه انتقال مالکیت کاوانسرا در تفاهم‌نامه شهرداری و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان وجود ندارد ابراز داشت: سپردن یک بنای تاریخی به شهرداری به منظور بهره‌برداری، به معنای انتقال مالکیت نیست و مغایرتی با قانون ندارد.

وی افزود: آزاد شدن این اثر تاریخی از مطالبات مردمی است و اجرای قانون نباید سبب تاخیر در اجرای مطالبات مردمی ‌شود.

استاندار سمنان گفت: ساختمان اداره کل زندان‌ها بنایی خراب و خطرناک است و برای جان شهروندان خطر دارد، شهرداری بر اساس قانون می‌تواند به استناد رفع خطر این ساختمان را تخریب کند.

آشناگر گفت: هرچه سریع تر ساختمان فعلی اداره کل زندان ها و دادگاه انقلاب تخلیه شود و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

وی بیان کرد: شهرداری در محوطه سازی کاروانسرا نظر کارشناسان میراث را لحاظ کند.

استاندار سمنان با اشاره به سخنان حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در سفر به استان سمنان گفت: کار را گرو نگیرید و در اجرای این طرح و عمران و آبادانی شهر سمنان همکاری داشته باشید.

آشناگر افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان اگر نظر یا پیشنهادی دارد به استانداری منتقل کند و حق مکاتبه با سایر ادارات را ندارد.

وی بیان کرد: وقتی این کاروانسرا سالها به عنوان زندان استفاده می شد کمتر نهادها و ادارات پیگیر تغییر کابری  این بنا بودند، بنابراین حال که قرار است ساختمان مخروبه اداره کل زندان‌ها تخریب و یک طرح عمرانی درشهر اجرا شود نیز مانع نشوند.

استاندار سمنان گفت: رسانه ها نیز باید روند اجرای مطالبات مردمی را نقد کنند و به اطلاع مردم برسانند.

آشناگر گفت: هر اداره در حوزه کاری خود وارد شود و اگر شکایتی در خصوص تخلفات ادارات دیگر بود به دستگاه قضایی اعلام شود.

وی بیان کرد: اداره کل زندان‌ها اگر در انتقال ساختمان مصمم است، زودتر این کار را انجام دهد، زیرا ممکن است چند ماه دیگر چنین فرصتی به دست نیاید.

استاندار سمنان با تاکید بر اجتناب از سختگیری در اجرای مطالبات مردمی افزود: سمنان اولین استانی است که در اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی سختگیری می‌شود.

آشناگر بیان کرد: همان‌طور که محوطه ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بدون اصلاح سند در اختیار مردم قرار گرفت ، در تغییر کاربری کاروانسرا نیز نیازی به اصلاح سند نیست.

وی با اشاره به ارسال گزارش‌های مکرر در خصوص این طرح به رئیس قوه قضاییه گفت: اشکالات موجود در تفاهم‌نامه سریع برطرف شود و تا عید نوروز دیوارهای زندان تخریب شده باشد.

به گزارش ایرنا، کاروانسرای شاه عباسی سمنان یکی از املاک سازمان زندان های کشور بود که تا چند ماه پیش به عنوان زندان سمنان استفاده می شد. اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شده است و با دستور رئیس قوه قضاییه این کاروانسرای تاریخی به  عنوان مکانی فرهنگی برای بهره مندی مردم سمنان به شهرداری تحویل شد.

کاروانسرای تاریخی سمنان در مرکز شهر قرار دارد و این کاروانسرا به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان احداث شد و دارای ۴۰۰ سال قدمت است که در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار