معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان از تدارک سفر مجازی ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان سمنان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 07 March 2021

سفر مجازی 10 هزار دانش‌آموز سمنانی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس

 

به گزارش تابناک سمنان علی اکبر عرب خراسانی از برنامه‌ریزی برای برپایی اردوی متفاوت فرهنگی تربیتی راهیان نور خبر داد و اظهار کرد: در این اردو که از فردا 18 اسفندماه آغاز می‌شود بیش از 10 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه استان حضور دارند.

وی هدف اصلی اعزام و شرکت دانش‌آموزان در این اردوی غیرحضوری را آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت، ایستادگی و مقاومت عنوان کرد و گفت: پرداختن آگاهانه و هدفمند به مقوله دفاع، جهاد، ایثار و شهادت موجب خواهد شد تا کشور در مقابل بسیاری از آسیب ها مصون بماند و به این سابقه افتخار کرده و هویت یابد.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: در سال تحصیلی جاری 10 هزار نفر از دانش آموزان استان در روزهای 18 و 19 اسفندماه سال جاری در برنامه متمرکز غیرحضوری از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در اردوی فرهنگی راهیان نور شرکت خواهند داشت.

همچنین محمد مهدی اسماعیلی مسؤول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه  قائم آل محمد (عج) استان سمنان از برگزاری اردوی راهیان نور برای ۱۰ هزار دانش‌آموز استان سمنان به‌صورت مجازی خبر داد و گفت: سپاه استان در نظر دارد برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و استفاده هر چه مثمرثمرتر از ظرفیت یادمان‌های موجود در جنوب و جنوب شرق و غرب کشور که محل شکل‌گیری حماسه‌هایی فراموش‌نشدنی توسط جوانان این مرز و بوم است استفاده نماید.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط موجود و وجود ویروس منحوس کرونا شکل این برنامه فرهنگی عوض‌شده و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی بر آن شدیم بتوانیم بخشی از این فرهنگ را با هنر رسانه به نسل بعد از جنگ انتقال دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال اردوی راهیان نور هم برای دانش‌آموزان و هم مردم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود افزود: اردوی مجازی راهیان نور امسال در روزهای هجدهم و نوزدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 کانال در اپلیکشن‌های شاد، روبیکا و ایتا برای برگزاری اردوی مجازی راهیان نور در نظر گرفته‌شده است؛ افزود: روز هجدهم اسفندماه برای دانش‌آموزان دختر و نوزدهم اسفندماه برای دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه افتتاحیه اردوی مجازی راهیان نور در محل پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان و با حضور فرمانده سپاه استان سمنان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان برگزار می‌شود؛ اضافه کرد: روایتگری، نماهنگ، سرود آنلاین، اجرای نمایش، نقالی دفاع مقدس برخی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در اردوی مجازی راهیان نور امسال است که در دو روز ویژه دختران و پسران پایه‌های نهم، دهم و یازدهم برگزار خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار