رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان درباره محرومیت زدایی و امکان آب‌رسانی کشاورزی روستاها، گفت: اعتبار حفر قنوات در روستاهای محروم استان تامین شده است.
کد خبر: ۹۴۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 06 March 2021

اعتبار حفر قنوات در روستاهای محروم استان سمنان تامین شد

 

به گزارش تابناک سمنان سید حسن میرعماد با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی از روستاهای محروم استان سمنان و همچنین توسعه اشتغال در این روستاها از لحاظ کشاورزی، برای حفر قنوات تصمیماتی گرفته شده که از جمله آنان تأمین اعتبارات بدون محدودیت است، بیان داشت: توسعه پرورش ماهی تیلاپیا با هماهنگی امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی یکی از اقدامات جهاد در رابطه با اشتغال روستایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تأمین نهاده‌های دامی و توزیع کود شیمیایی، ارائه خدمات دامپزشکی، دامپروری و آبزی پروری همچنین قنوات و… در زمره اقدامات دیگر در روستاهای محروم استان است، افزود: توان‌افزایی و رفع موانع موجود با هدف ارتقای روستاهای محروم استان یکی از برنامه‌های جهاد محسوب می‌شود.

حمایت از طرح‌های تبدیلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در این راستا مقرر شد که با همکاری اداره کل دامپزشکی استان سمنان آموزش‌های لازم در زمینه واکسیناسیون به روستاییان مناطق محروم فرومد، معلمان، خارتوران و ابر ارائه شود همچنین جهاد کشاورزی یک نماینده را نیز برای نظارت بر نحوه اجرای امور در روستاهای مذکور قرار می‌دهد و امیدواریم این طرح در روستاهای دیگر نیز به زودی اجرا شود.

میرعماد با بیان اینکه در زمینه مکانیزاسیون نیز اعتبارات موردنیاز در اختیار کشاورزان مناطق محروم قرار می‌گیرد، بیان داشت: توسعه کیفی کشت و تأمین آب و رفع مشکلات کشاورزان مناطق محروم با هدف اشتغال و جلوگیری از مهاجرت آنان از برنامه‌های جهاد است.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز برنامه‌ریزی خوبی در روستاهای محروم صورت گرفته است، افزود: متقاضیان در زمینه سرمایه‌گذاری این حوزه قطعاً مورد حمایت قرار خواهند گرفت و علاوه بر تسهیلات با هماهنگی‌های صورت گرفته با منابع طبیعی مقوله واگذاری زمین نیز برای آنان رایزنی شده است، لذا این امر از آن جهت دارای اهمیت است که می‌تواند روستاهای محروم را توسعه و آنان را دوباره مولد کند همچنین اشتغال‌زایی و توانمند سازی جامعه روستایی صورت خواهد پذیرفت و از مهاجرت نیز جلوگیری می‌شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار