آیت الله سیدمحمد شاهچراغی؛
تابناک سمنان: آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه طی ایام درختکاری بهتر است که به یاد شهدا نهال‌کاری انجام شود، گفت: توسعه پایدار با ترویج هر چه بیشتر حفظ منابع طبیعی امکان‌پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 03 March 2021

نهال‌کاری با یاد شهدا گره‌زده شود/ لزوم ترویج حفظ منابع طبیعی

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بعدازظهر چهارشنبه در مراسم نهال‌کاری به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی ضمن بیان اینکه به‌عنوان پیشنهاد در ایام درختکاری می‌توان نهال‌کاری را به یاد شهدا انجام داد تا این اقدام میمون بافرهنگ ایثار و شهادت گره بخورد، ابراز داشت: انتظار می‌رود گروه‌های جهادی طی این ایام با همکاری ادارات و نهادها برای درختکاری اقدام کنند.

وی بابیان اینکه توسعه پایدار بدون حفظ منابع طبیعی اتفاق نخواهد افتاد، ابراز داشت: تنها راه نجات زمین از آلودگی‌های زیست‌محیطی توجه به حفظ درختان و روی آوردن به کاشت درخت است که این ایام بهترین فرصت برای این کار محسوب می‌شود.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی بابیان اینکه در فرهنگ اسلامی بسیار به حفظ درختان و ارزش آن‌ها اشاره‌شده است، افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت منابع طبیعی می‌توانند نسبت به نهال‌کاری روستاها و شهرها اقدام و موجب احیای درختان منطقه شوند.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه مسئله درخت و درخت‌کاری شاخصه منابع طبیعی است که می‌بایست از تریبون‌های مختلف، مردم را به حفظ آن دعوت کرد، تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی منجر به رشد و تعالی کشور می‌شود لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز مردم را به حراست از درختان تشویق و ترغیب کنند.

وی بابیان اینکه همه طبیعت دوستان می‌بایست با همکاری یکدیگر برای سرسبزتر کردن استان سمنان تلاش کنند، افزود: نهادها، سازمان و ادارات می‌توانند با همکاری منابع طبیعی نسبت به کاشت درخت در محوطه اداری خود اقدام و کارکنان را به درختکاری دعوت کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار