سمنان جزء ۵ استان برتر کمک رسانی؛
تابناک سمنان: جبار دوست محمدی  رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان گفت:تاکنون ۶ کیلو طلا از کمک‌های مردم استان سمنان برای بازسازی عتبات عالیات ارسال شده است.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 01 March 2021

آغاز ثبت‌نام اینترنتی زائران برای اعزام به عتبات عالیات

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان 11 اسفندماه ستاد بازسازی عتبات عالیات ، یکی از یادگارهای سردار دلها ، شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و اظهار کرد: قرار است که استان سمنان 3.5میلیارد تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان  ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۴۲۴ نفر از نیروهای تخصصی این استان به منظور کمک به بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق اعزام شده‌اند

جبار دوست محمدی با بیان اینکه  در استان سمنان تا سال ۱۳۹۸، حدود ۳.۵ میلیارد تومان وجه نقد جمع‌آوری و جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات ارسال شده است خاطرنشان کرد: تا کنون مجموعا ۶ کیلو طلا از کمک‌های مردم استان سمنان برای بازسازی عتبات عالیات ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در ۸ شهرستان استان و ۱۰ شهر استان دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات ایجاد شده است خاطرنشان کرد: ۷۰۰ نفر از نیروهای علاقمند در سطح شهرستان های استان در بخش جمع‌آوری نذورات تلاش می‌کنند

سرهنگ دوست محمدی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در سه محور جمع‌آوری نذورات، مواکب و اعزام نیروهای تخصصی در سطح استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا گفت: حدود یک سال است که به دلیل شیوع کرونا اعزامی از استان به کشور عراق و عتبات عالیات انجام نشده است. ضمن اینکه در حال حاضر هدف گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان‌ها جمع‌آوری نذورات برحسب جمعیت است.

وی با بیان اینکه استان سمنان متعهد گردیده است تا به‌ازای سهم ۵۰۰۰ تومانی برای جمعیت 700هزار نفری استان سمنان مجموعا ۳.۵ میلیارد تومان جهت بازسازی عتبات عالیات مساعدت کند اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون ۸۰ درصد از تعهد استان سمنان در ارتباط با بازسازی عتبات عالیات محقق شده است

دوست‌محمدی ادامه داد: استان سمنان در حال حاضر جزو ۵ استان برتر کشور از حیث کمک‌رسانی مردم به بازسازی عتبات عالیات است.

رئیس بسیج سازندگی استان افزود: برای سال آینده با همفکری جمعی از کارشناسان و صاحب نظران و همچنین موافقت استاد بازسازی عتبات عالیات در نظر داریم تا تعهد سه و نیم میلیارد تومانی را برای استان تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه باید در راستای فرهنگ سازی بازسازی عتبات عالیات تلاش شود افزود: متاسفانه استان سمنان در مجموع جایگاه خوبی را در بحث بازسازی ستاد عتبات عالیات در سطح کشور نداشته، اما تلاش ما بر این است که این جایگاه را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: برای سال آینده تلاش می‌کنیم تا عملیات ساخت یکی از درب‌های ورودی حرم سامرا را با اعتبار ۵ میلیارد تومان در سطح استان تقبل و به انجام برسانیم .عملیات ساخت این در از خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان سمنان انجام خواهد شد

وی افزود: شهروندان مومن شهرستان مهدی‌شهر تعهد کردند تا یکی از سقاخانه های حرم سامرا (امامزاده سیدمحمد) را با اعتبار یک میلیارد تومان در این شهرستان ساخته و به عتبات عالیات ارسال کنند.

وی با اشاره به برخی برنامه های این ستاد در سال‌جاری افزود: آشپزخانه کربلا به استان سمنان واگذار شده و بزودی اولین گروه از خادمان حضرت اباعبدالله الحسین و خادم زوار به کربلا اعزام خواهند شد

وی از فعالیت۳۶ موکب این استان خبر داد و تصریح کرد: تلاش شده است تا مواکب را تجمیع تا خدمات بهتری را ارائه نماییم. مجموعا از موکب های سی و شش گانه استان سمنان ، ۱۸ موکب در ارتباط با اسکان، چهارده موکب در بخش تغذیه ،  دو موکب در حوزه فرهنگی ، یک موکب در حوزه رسانه و یک موکب نیز در یخش بهداشت و درمان فعالیت دارند.

دوست‌محمدی با بیان اینکه برنامه‌ای برای افزایش موکب‌های استان نداریم خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۰ به شرط کنترل و کاهش کرونا ، مواکب به عراق اعزام خواهند شد

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار