از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۷۹۷۵ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۳۷۲۹ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 27 February 2021
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن گذشت.
 

به گزارش تابناک سمنان دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۹۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۴۱۸ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۸۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۹ هزار و ۹۸۰ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۵۳۴ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۷۲۹ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۱۰ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۸۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت مناطق مختلف کشورمان گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان با کمی کاهش به ۴.۱ درصد رسید و به همین تناسب، «نرخ بهبود» به ۹۵.۹ درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۷ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار