امام جمعه میامی:
امام جمعه میامی با بیان اینکه بخش عمده مشکلات اقتصادی و معیشتی از سوء مدیریت برخی مدیران است، گفت: تاوان بی‌مدیریتی مسئولان را نباید به پای انقلاب گذاشت.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 26 February 2021

تاوان بی‌مدیریتی مسئولان را نباید به پای انقلاب گذاشت

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع، با اشاره به مشکلات امروز جامعه به ویژه در بخش اقتصادی بیان کرد: برخی مسئولان و تریبون‌داران اصرار دارند که در مشکلات به خصوص معیشتی و تورم و گرانی لجام‌گسیخته، مردم صبر کنند حال آنکه باید پرسید مردم چقدر می‌بایست صبر کنند؟

وی افزود: مردم آنچه درباره مشکلات خارج و داخل انقلاب است مطلع هستند اما جامعه به خوبی می‌داند که بسیاری از مشکلات هم از بابت سو مدیریت‌ها و ناکارآمدی است و لذا تاوان عده‌ای مدیران ناکارآمد و بی مسئولیت را باید مردم بدهند؟ مدام در رسانه‌ها اعلام می‌شود که مردم صبر کنید اما وضعیت اجناس مایحتاج مردم روز به روز بدتر می‌شود و کم کم میوه از سفره مردم حذف می‌شود.

امام جمعه میامی با بیان اینکه برای چند مدیری که سو مسئولیت دارند نباید مدام مردم را به صبر دعوت کرد، گفت: مردم امتحانشان را داده، صبر می‌کنند و پای انقلاب شأن ایستاده‌اند چرا که می‌دانند این انقلاب الهی است اما برخی اصرار دارند که گرفتاری‌ها را به گردن انقلاب، نظام و مردم بیندازند تا دشمنان هم بگویند نظام اسلامی ناکارآمد است.

وی با تاکید بر اینکه در پایان سال باید از مشکلات مردم کاسته شود، گفت: بی‌نظمی در بازار و تورم مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده و نباید تاوان این بی‌مسئولیتی را مردم بدهند.

صفایی پور با بیان اینکه تاوان بی مدیریتی را نباید به حساب انقلاب گذاشت، بیان کرد: مقصر مشکلات ما مسئولین هستیم نه انقلاب؛ ما انقلاب نکردیم که مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی بمانند و ناراحت شوند، انقلاب دستاوردهایی دارد که مردم مشاهده می‌کنند و عظمتی آفریده که مردم آن را می‌بینند لذا تقاضای ما این است که در این پایان سال که مردم باید در رفاه باشند، مسئولان اقداماتی صورت دهند تا مردم مواد لازم زندگی شأن را آسان به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه دولتمردان باید در مسیر پاکی، صداقت، وفاداری به عهد و خدمت بی منت در راستای مردم و انقلاب حرکت کنند، بیان کرد: امروز هیچ چیز به اندازه خدمت و رفع مشکلات مردم اهمیت ندارد لذا مسئولان می‌بایست به امور مردم اهتمام داشته باشند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه یک صدایی در برجام طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که همانا رفع تحریم‌ها در عمل است، یکی از مهمترین مواضع ایران اسلامی محسوب می‌شود، گفت: همانطور که معظم له نیز فرمودند ابتدا باید عمل در طرف مقابل دیده شود و سپس نوبت به مذاکره و برجام می‌رسد لذا این یک‌صدایی امروز به خصوص بین دولت و مجلس از انتظارات همگانی است.

صفایی پور با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند که ما انتخابات پرشور داشته باشیم و برخی جریانات احتمالاً فتنه‌های عجیب و غریبی را رقم بزنند لذا دلسوزان نظام باید مراقب این موضوع باشند، افزود: دشمنان نمی‌خواهند که رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی که دولت و مسئولان جوان و حزب اللهی بر سر کار بیاید، انجام شود لذا باید هوشیار بود.

وی با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشتی معرف شخصیت انسان‌ها است، ابراز کرد: کرونا در استان سمنان شیوع مجدد پیدا کرد اما میامی به دلیل رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی خوشبختانه در وضعیت بهتری است اما باز هم باید رعایت را به حداکثر رساند تا نعماتی مانند نماز جمعه، صله رحم و … از ما گرفته نشود.

امام جمعه میامی با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س)، ضمن بیان اینکه آن حضرت دارای صفات والایی بودند که شجاعت و صداقت در زمره این صفات است، بیان کرد: ایشان باید الگو و سرمشق باشند و بانوان ما به خصوص باید به سیره ایشان دقت نظر داشته باشند.

صفایی پور به موضوع رسیدن به ایام پایانی سال نیز اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های مؤمنان راستین انفاق کردن از آنچه خداوند به آنان روزی داده است، لذا باید دانست که انفاق به سه ویژگی ماندگار می‌شود، نخست از مال حلال نباشد، دوم احترام و تکریم با آن همراه شود و سوم اخلاص در آن باشد اگر انفاق از روی این سه ویژگی باشد، زوال ناپذیر و مؤثر خواهد بود لذا برای آخرت توشه می‌شود.

وی با انتقاد شدید از شائبه جدایی فرومد از میامی و انتقال به سبزوار، با بیان اینکه خونی که در رگ مردم است در تمام شهرستان جریان دارد، تاکید کرد: تمام مناطق میامی پاره تن مردم است و اگر گوشه‌ای جدا شود انگار گوشت بدن فردی جدا شده است لذا مسئولان باید به داد مردم برسند و خدمت کنند مردم ما از فرومد و کالپوش تا مرکز شهرستان مستحق خدمت هستند.

امام جمعه میامی گفت: به مرزها و تقسیمات کشوری کسی نمی‌تواند دست بزند و به برخی از افراد در فرومد هم توصیه می‌کنیم که بدانند مشکل همیشه هست و چندین جلسه برای رفع مشکلات برگزار شده و لذا این مشکلات برطرف خواهند شد لذا نباید محل نفوذ برخی افراد شوند که برای شهرستان مشکل ایجاد شود افرادی که از روی عمد یا غیر عمد در فضای مجازی گاهی مسائل را مطرح می‌کنند مراقب باشند انتظار مسئولان، مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی یکپارچگی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار