امیری خراسانی گفت: استفاده بهینه و مطلوب‌تر از خانه‌های ورزش روستایی در دستور کار فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قرار گرفته است تا با هماهنگی و همکاری بطور مطلوب‌تر از این مجموعه‌ها استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 07 February 2021

محمد تقی امیری خراسانی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی امروز در آیین تجهیز۲۲ باب خانه ورزش روستایی استان اصفهان به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: فدراسیون همچنین قصد دارد با انعقاد تفاهمنامه با وزارت با آموزش و پرورش برای استفاده هرچه بیشتر از خانه‌های ورزش روستایی اقدام کند.

او با اشاره به اهمیت همکاری بین دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: از سوی دیگر تفاهمنامه با پایگاه‌های بسیج استفاده بهتر از خانه‌های ورزش را میسر می‌کند.

رییس فدراسیون ورزش روستایی با بیان این که پیشرفت ورزش در روستا‌ها و توسعه در مناطق محروم یکی از دستاورد‌های پس از انقلاب به شمار می‌رود تصریح کرد: در کنار سایر فعالیت‌های دستگاه‌ها، این فدراسیون در موضوع تجهیز و افزایش وسایل و امکانات خانه‌های ورزش روستایی در راستای توسعه ورزش برای این قشر از جامعه گام برداشت.

امیری خراسانی با اشاره به اینکه تربیت مربی روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: مربیان بومی می‌توانند برای ترویج و ترغیب روستاییان به فعالیت‌های بدنی گام مهمی بردارند.

او به بعد سلامتی روحی و روانی ورزش در جامعه روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع بیش از بعد قهرمانی برای ما ارزش دارد اگر چه بسیاری از قهرمانان کشور از روستا‌ها بوده‌اند و می‌توان با برنامه‌ریزی و اقدام مناسب تعداد آن‌ها را افزایش داد.

۲۲ باب خانه ورزش روستایی در روستا‌ها و مناطق محروم استان اصفهان به همت هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به مناسبت دهه فجر تجهیز شد.

برای هر یک از این خانه‌های ورزش روستایی بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده و میز شطرنج، تاتامی، میز تنیس روی میز، دارت و فوتبال دستی برای آن‌ها اختصاص یافته است.

در دهه مبارک فجر امسال استان اصفهان ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه با صرف چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

حدود هشت درصد این اعتبارات ملی و ۱۰ درصد استانی و ملی- استانی، ۲۹ درصد از محل بخش خصوصی و ۵۰ درصد از شهرداری و تعاونی و منابع داخلی دستگاه‌ها و پروژه‌های خیرساز و راهداری نیز حدود سه درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :